رئیس جمهوری ونزوئلا، واشنگتن و مادرید را به تلاش برای کودتا علیه دولت خود متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس جمهوری ونزوئلا شامگاه سه شنبه در یک نشست مطبوعاتی گفت: امپریالیسم می خواهد جبهه ای علیه آزادی، صلح و دموکراسی در ونزوئلا ایجاد کند و ایدئولوژی سلطنتی را در کشور ما دوباره روی کار آورد.

وی که از طریق تماس ویدئویی با خبرنگاران در سفارت خانه های ونزوئلا در سراسر جهان ارتباط داشت، افزود: برنامه های ما به دلیل دخالت قدرت های خارجی، به طور کامل محقق نشده است، اما ما راه خود را با قدرت ادامه خواهیم داد.

مادورو تاکید کرد: امپریالیسم سیاست خود را که در برزیل موفق شد، قصد دارد در ونزوئلا نیز اجرا کند. آمریکا و متحدان اروپایی اش این برنامه را برای آمریکای جنوبی طرح ریزی کرده اند.

وی گفت، بحران در کشورهای تولیدکننده نفت رخ می دهد، زیرا بحران آفرینان به نفت چشم دوخته اند. عراق یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت بود، اما ببینید چه اتفاقی برای این کشور افتاد؟ اکنون عراق به کشوری پر از تروریست تبدیل شده است و این تروریست ها به کشورهای دیگر نیز هجوم می برند.

رئیس جمهوری ونزوئلا ادامه داد: ببینید با لیبی چه کردند؟ همان اروپایی هایی که لیبی را به این روز انداختند، اکنون تلاش می کنند ونزوئلا را نیز به چنین وضعیتی دچار کنند.

وی «بشار اسد» را برادر خود خطاب کرد و گفت همین قدرت های امپریالیستی، تمام نیروی خود را برای برکناری دولت سوریه به کار گرفته اند. این ژئوپلتیک امپریالیسم است که برای هدف هایش اقدام کند و هرجا که پیشرفت نکرد، آنجا را ویران سازد.

مادورو سپس با اشاره به برزیل گفت: برزیل داشت رشد می کرد و به یک قدرت بزرگ اقتصادی تبدیل می شد. ما با کمک برزیل و رئیس جمهور چاوز توانستیم برخی اتحادیه ها را در منطقه تشکیل دهیم. شما ببینید که چگونه علیه برزیل کودتا کردند. زیرا در جایی که نمی توانند حکمرانی کنند، دست به اقدام های بی ثبات کننده می زنند.

اشاره رئیس جمهوری ونزوئلا به تعلیق ریاست جمهوری «دیلما روسف» تا زمان تشکیل دادگاه رسیدگی به اتهامات فساد اقتصادی وی است. سنای برزیل در 23 اردیبهشت به تعلیق ریاست جمهوری روسف رای داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار