رییس صندوق رفاه دانشجویان از نیاز دانشگاه ها به هزار و 200 میلیارد تومان بودجه تغذیه خبر داد و گفت: با افزایش بودجه تغذیه دانشجویان در سال جاری موافقت شده است.

ذوالفقار یزدان مهر رییس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از دو سال گذشته، بودجه تغذیه به دانشگاه‌ها واگذار شد، پیش از این بودجه تغذیه در اختیار صندوق رفاه بود و صندوق اقدام به توزیع آن می کرد. 

وی افزود: در حال حاضر صندوق رفاه در بحث نظارت و راهبری امور تغذیه دانشگاه‌ها ورود دارد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان بیان کرد: دانشگاه ها به یک هزار و 200 میلیارد تومان بودجه در بخش تغذیه نیاز دارند، در حالی که سال 94 کل اعتبار دانشگاه‌ها در این بخش 440 میلیارد تومان بود.

وی با بیان اینکه کمبود اعتبارات کیفیت غذای دانشجویی را زیر سوال می برد، عنوان کرد: با توجه به محدودیت منابع دولتی، سال گذشته مدلی ارائه و پیشنهاد شد تا همین میزان در بودجه 95 برای اعتبارات تغذیه در نظر گرفته شود منتهی در قالب هدفمندی یارانه تغذیه به صندوق رفاه تسهیلات داده شود.

یزدان مهر بیان کرد: از این رو درخواست کردیم دولت ما به التفاوت نیاز دانشگاه‌ها در بخش تغذیه را تأمین کند، در واقع اعتبار به عنوان تسهیلات باشد نه یارانه و صندوق این اعتبار را در اختیار دانشگاه ها قرار دهد تا هم کیفیت غذای دانشجویان و تنوع آن ارتقا یابد هم بار بر دوش دولت کمتر شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان درخصوص افزایش میزان بودجه تغذیه دانشجویان افزود: در سال جاری با افزایش 100 میلیارد تومانی در این بخش موافقت شده اما هنوز با میزان نیاز دانشگاه ها فاصله داریم. البته کاری که در صندوق رفاه دنبال می شود جذب سرمایه بخش خصوصی است تا در نهایت به دانشجویان خدمات بهتری عرضه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار