ساری،

مدیریت بر هزینه ها سرخط تدوین طرح های روستایی

قائم مقام سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بر مدیریت هزینه ها در طرح های اشتغالزایی توسط دهیاران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،راحتی قائم مقام سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در جمع دهیاران مازندران با اشاره به نقش سازنده دهیار در مدیریت روستا گفت:تعریف طرح های اشتغالزایی در روستا حتما با در نظر گرفتن پیامدهای اجتماعی و زبست محیطی همراه باشد.

راحتی از دهیاران خواست برای ارتقا کیفیت خدمات در روستا مدیریت بر هزینه ها را مورد توجه قرار دهندوی همچنین تصریح کرد:امسال برای نخستین بار بودجه روستا مستقیم به حساب دهیاری ها واریز می شود.

وی برقراری عدالت اجتماعی در اختصاص منابع در حوزه روستا،افزایش درآمد پایدار روستایی و ارتقا کیفیت را از برنامه های سازمان دهیاری ها و شهرداری های کشور برشمرد.

تصویب قانون پشتیبان کننده دهیاری ها با تکیه بر لایحه جامع دهیاری

معاون اموردهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشورگفت: دهیاران امروز به عنوان مدیر ارشد روستا مسئول پیگیری و اجرای طرح های مختلف عمرانی و فرهنگی اجتماعی هستند و حمایت از دهیاران یکی از مهمترین برنامه های وزارت کشور است.

کوشش تبار با بیان اینکه سال گذشته بدترین شرایط به لجاظ تامین منابع مالی را داشته ایم افزود:با ایجاد درآمد و اشتغالزایی در روستا می توان مهاجرت معکوس از شهر به روستا داشت.

به گفته کوشش تبار اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در هر روستا یکی از اصلی ترین برنامه های امسال است که با تدوین حداقل یک طرح در هر روستا تسهیلات کم بهره به روستاییان پرداخت می شود.

معاون اموردهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین بر استفاده از ظرفیت روستاهای کشور تاکید کرد و افزود: تلاش می کنیم با پیدا کردن ظرفیت های روستاها و افزایش مشارکت بخش خصوصی و مدیریتی مشارکت را با همکاری مردم و دولت پیگیری نماییم.

عبدی مدیرکل دفتر روستایی استانداری مازندران هم در این جلسه با بیان اینکه دهیاران در سال جدید بر اساس فرمایشات رهبری در اجرای طرح‌های اقتصادی و مشارکتی اقدام کنند گفت:طرح‌های عمرانی در دستور کار قرار بگیردتا در رونق و توسعه روستایی با توجه به شعار سال برای هر روستا یک طرح اقتصادی در کشاورزی، دام‌پروری، صنایع تبدیلی، آبزی‌پروری در روستاها تعریف شود.

عبدی همچنین تصریح کرد:وجود آثار تاریخی و ظرفیت های کشاورزی فرصت مناسبی است که می توان با برنامه ریزی و تدوین شاخص های توسعه بستر شکوفایی روستاهای مازندران را فراهم آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.