طرح هادی در ۴۰ روستای نکا اجرایی شد

فرماندار شهرستان نکا از اجرای طرح هادی در ۴۰ روستای این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ، جعفر احمدی امروز در نشست با دهیاران  بخش مرکزی و هزار جریب این  شهرستان، اظهار داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاوتی، اقدام و عمل باید همگان  در اجرای و عمل بسیج شویم زیرا فرمایشات ایشان یک نسخه  شفا بخش برای اقتصاد کشوراست.

وی افزود:همه نقاط استان و شهرستان دارای امکانات برای مهار تورم و کاهش بیکاری است که  باید این  استعداد ها و پتانسل  شناسایی و جهت استفاده درست مردم  به کارگیری شود.

فرماندار شهرستان نکا افزود: زمانی که بتوانیم  تولیدات را با تکیه بر توان داخل افزایش دهیم و بتوانیم تهدیدها را به  فرصت تبدیل کنیم  می‌توانیم  کشور را به سمت توسعه  پایدار برسانیم که این  امر وحدت همه مسئولان  و مردم  را می‌طلبد.

احمدی تصریح کرد: بیش از 55 درصد جمعیت  این شهرستان را روستاییان  تشکیل می‌دهند که  باید با استفاده از ظرفیت روستا  تولیدات داخل را افزایش و روستاییان را توانمند کنیم.

فرماندار نکا گفت: 7درصد تولید محصولات کشاورزی، بیش از 50 دصد هلو و شلیل، 20درصدگندم و جو استان و همچنین بخشی از مرکبات  استان در شهرستان نکا تامین  می‌شود که نیاز است با  توسعه بخش کشاورزی و مکانیزاسیون کردن این بخش  بهره‌وری را افزایش دهیم.

  احمدی بیان داشت: در اجرای طرح‌های هادی  40 طرح مصوب اجرایی  و 30درصد راه  روستایی نیز آسفالت شد که نیاز است  بستر را برای افزایش شاخص و بهره‌وری در روستاها افزایش دهیم.

وی با اشاره به افزایش بوم‌گردی در بحث گردشگری روستایی، افزود: روستاهایی که درمسیر ترانزیتی  قرار دارند برای جذب گردشگر توجه بیشتری شود.

فرماندارنکا  تصریح کرد: پروژه‌های نیمه‌کاره در برخی از روستاه‌ها در زمینه  بهداشتی، اورژانس، ساختمان نیمه‌کاره  دهیاری، اماکن  گردشگری و سالن های ورزشی وجودارد که قصد داریم در سال جدید به اتمام برسد

احمدی تصریح کرد: دهیاران به عنوان نماینده  دولت  بازوان  توانمند هستند که  برای ارتباط با  مسئولان و روستاییان  باید ظرفیت‌ها را شناسایی و در اجرای پروژه‌ها به مدیران  استانی و شهرستانی همکاری کنند.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار