فرماندار سرخس گفت: سالیانه 170 میلیون متر مکعب آب شرب سد دوستی برای شهر مشهد انتقال داده می‌شود اما مردم این شهر مرزی از آب شرب بی‌بهره هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ،حسین سنجرانی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: برای انتقال آب شرب به سرخس نیازمند تأمین اعتبار هستیم.

وی گفت: شهرستان سرخس گاز طبیعی 6 استان کشور را تأمین می‌کند اما مردم 40 روستای این شهرستان از نعمت گاز بی بهره هستند.

فرماندار سرخس تصریح کرد: بهترین گندم دیم کشور و استان خراسان رضوی متعلق به سرخس است و علاوه بر آن 18 درصد از تولید گوشت قرمز استان نیز متعلق به مردم این دیار کهن است.

سنجرانی افزود: مهم‌ترین مسائلی که برای شهرستان سرخس باید مورد توجه قرار گیرد تکمیل محور اصلی مشهد به سرخس، توجه به صنعت گردشگری و تبدیل منطقه ویژه اقتصادی به آزاد است.

وی درخصوص وضعیت ترانزیت کالا از گمرک شهید شوشتری سرخس گفت: براساس توافق صورت گرفته با کشور ترکمنستان، روزانه 460 دستگاه کامیون ترانزیتی از مرز وارد و خارج می‌شوند که 230 دستگاه ورودی و 230 دستگاه نیز خروجی به سمت کشور ترکمنستان است.

فرماندار سرخس افزود: این پل به طول 96 متر و عرض 15 متر است که در دی ماه سال گذشته کلنگ آن به زمین زده شد و اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان از سهم اعتبارات ملی پایانه‌ها برای ساخت آن در نظر گرفته شده و امیدواریم تا پایان سال جاری این پل مورد بهره برداری قرار گیرد.

انتهای پیام//

برچسب ها: آب ، شرب ، سد ، دوستی ، مشهد ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.