فرماندار سرخس گفت: به تازگی دو منطقه گازی در شهرستان سرخس واقع در خراسان رضوی کشف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حسین سنجرانی افزود: منطقه گازی توس واقع در 70کیلومتری سرخس، یکی از مناطق گازی کشف شده است که طبق بررسی‌ها، یک بیست و هفتم عسلویه است .

وی اظهار داشت: منطقه گازی عطار نیز منطقه دیگری است که به تازگی کشف شده است.

سنجرانی گفت: منطقه گاز توس در صورت سرمایه‌گذاری می‌تواند برای 2 هزار نفر اشتغال مستقیم و برای 10 هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کند.

فرماندار سرخس تصریح کرد: اولویت اصلی وزارت نفت برداشت از میادین گاز مشترک است و چون این دو منطقه در نقطه صفر مرزی قرار نگرفته برداشت از این دو منطقه گازی جزو اولویت‌های این وزارت خانه قرار نگرفته اما با پیگیری‌های انجام شده دو سرمایه‌گذار عمانی و چینی اعلام آمادگی کردند.

سنجرانی افزود: شهرستان سرخس گاز طبیعی 6 استان کشور را تأمین می‌کند اما 40 روستای این شهرستان فاقد گاز هستند.

وی ادامه داد: سرخس دارای ظرفیت‌هایی همچون پالایشگاه گاز و نفت، منطقه ویژه اقتصادی، گمرک، راه‌آهن بین‌المللی، فرودگاه، سد دوستی، مناطق گردشگری مانند دریاچه بزنگان، غارمزدوران، رباط شرف، غار کرکس، جنگل پسته، دشت لاله است.

سنجرانی با اشاره به ضرورت تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد اظهار داشت: حیف است در خراسان بزرگ یک منطقه آزاد نداشته باشیم؛ اگر منطقه ویژه اقتصادی سرخس آزاد شود، مشهد نیز از مزایای آن بهره‌مند می‌شود.

فرماندار سرخس ادامه داد: سرخس از 100 شاخص برای تبدیل شدن به منطقه آزاد 90 شاخص آن را داراست درحالی‌که برخی شهرستان‌ها حتی 40 شاخص را هم ندارند.

سنجرانی گفت: شهرستان سرخس دروازه‌ای است برای ورود به کشورهای آسیای میانه که حدود 650 میلیون نفر جمعیت دارند و می‌توانند جامعه هدف خوبی برای صادرات باشند. با توجه به همه ویژگی‌های شهرستان سرخس، امیدواریم مجلس شورای اسلامی با موضوع تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد موافقت و تصویب کند.

انتهای پیام/س  -س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.