به دلیل اهمیت تولید کلزا به عنوان یک محصول راهبردی قیمت آن با رشد 80 درصدی مواجه شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از بيرجند ؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت : قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم کلزا در شورای اقتصاد دو برابر قیمت هر کیلوگرم گندم تعیین شده است و این امر نشان دهنده اهمیت تولید کلزا به عنوان یک محصول راهبردی در کنار محصول گندم است.

ولی پور مطلق افزود : تولید دانه های روغنی بر حاصلخیزی خاک و رشد تولید غلات به ویژه گندم واجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و تامین غذای سالم نقش مهمی دارد.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش فعالیت های ترویجی و رسانه ای برای ترغیب کشاورزان به کشت کلزا گفت: هر میزان کلزای تولیدی کشاورزان امسال به صورت تضمینی از سوی شرکت بازرگانی خریداری می شود.

وی با اشاره به کاهش بارندگی ها ،رشد اقتصادی بخش کشاورزی را نشانه ظرفیت ها و اهمیت توسعه کشاورزی در اقتصاد ملی و نویدبخش حرکت کشاورزی کشور در مسیر توسعه و پایداری دانست.

ولی پور مطلق با اشاره به حمایت های دولت از بخش کشاورزی اظهار داشت:استفاده از بذرهای مناسب و بکارگیری روش های افزایش عملکرد و بهره وری در تولید دانه های روغنی در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی،می توانیم به خودکفایی برسیم.

وی، با بیان اینکه در سال جاری 171 هکتار از اراضی استان زیر کشت این محصول است، گفت : کلزا در همه شهرستان‌های استان کشت می‌شود و بیشترین سطح کشت امسال در شهرستان خوسف با 30 هکتار بوده است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.