به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه 50 درصد سرمایه‌گذاری صنعتی استان کرمانشاه را مربوط به صنایع شیمیایی و سلولزی است که حدود 25 درصد اشتغال صنعتی استان را به خود اختصاص می‌دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  نعمت اله حقیقی گفت :صنایع دارویی و غذایی و همچنین کانی‌های غیرفلزی بخشی با سرمایه‌گذاری کم و اشتغال زیاد  است و باید به سمت ایجاد چنین واحدهایی حرکت کنیم.547 واحد صنعتی ما در شهرستان کرمانشاه است که بیشترین تمرکز را در این نقطه داریم.

 وی با اشاره به پتانسیل‌های قیرطبیعی معادن گیلانغرب  افزود:قیرطبیعی یک سرمایه خوب برای استان است که می‌تواند بخشی از اقتصاد استان را ترمیم کند.

حقیقی با بیان اینکه متاسفانه تا کنون اکتشاف سیستماتیکی در بخش معدن نداشته‌ایم ادامه داد:3800 کیلومتر از اراضی شمال شرق استان در اختیار "ایمیدرو" است. هدف از این کار اکتشاف سیستماتیک و اصولی است که امیدواریم طی شش ماهه امسال این کار به نتیجه برسد.

 وی گفت: بازارچه‌های خوبی داریم، اما هنوز به شرایط مطلوب نرسیده‌ایم و برقراری مدیریت یکپارچه‌ در مرزها و بازارچه‌های استان لازم است زیرا این پراکندگی اختیارات باعث می‌شود نتوانیم بسته صادرات از تولید تا توزیع خارجی را به خوبی محقق کنیم.


انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.