با حضور امام جمعه بهبهان، رئيس اداره امور آب ناحيه شرق و نماينده انجمن صنفي کشاورزان بهبهان، در شركت بهره برداري از سد، نيروگاه و شبكه هاي آبياري مارون بر لزوم فرهنگ سازی در مصرف آب و استفاده از آبیاری نوین در بخش کشاورزی تأکید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مديرعامل شركت بهره برداري از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون با مقايسه وضعيت بارش در جهان و ايران گفت: در ايران ميزان مصرف آب به ترتيب در بخشهاي كشاورزي، صنعت و مصارف خانگي است به گونه اي كه مصرف آب در بخش كشاورزي بيش از نرم جهاني است.

علی مكاري بهبهاني افزود : قرار گرفتن خوزستان در منطقه گرم و خشك و تبخير بالاي آب، نسبت به مقياس جهاني، كاهش بارندگي و تدوام پديده خشكسالي سبب شده تا ميزان ورودي آب به سد مخزني مارون به شدت كاهش يابد.

وي در ادامه اين جلسه بيان داشت: جهت آگاهي بخشي و اطلاع رساني به كشاورزان در زمينه بحران خشكسالي ، صرفه جويي واصلاح الگوي مصرف آب، اقدامات متعددي از سوي شركت بهره برداري مارون انجام گرفته كه مي توان به تشكيل كميته هاي اطلاع رساني، تخلفات و مصرف اشاره کرد.

مكاري بهبهاني، با اشاره به اهميت جايگاه صرفه جويي در اسلام خاطر نشان كرد: استفاده بهینه و صرفه جویی در مصرف آب نوعی شکرگزاری از نعمت های خداوند است که مي توان از تریبون نماز جمعه به عنوان فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ صرفه جویی، اصلاح الگوي مصرف و همچنين دعوت كشاورزان به بهره مندي از سيستم هاي نوين آبياري بجاي سيستمهاي سنتي استفاده كرد.

مديرعامل شركت بهره برداري از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون با تاکید بر لزوم فرهنگ سازي در مصرف آب و استفاده از آبياري نوين در بخش كشاورزي گفت: برای نیل به این هدف چندين نوبت از كشاورزان ناحيه شمال،جنوب و شادگان براي بازديد از وضعيت آب سد مخزني مارون دعوت به عمل آمده است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.