گیلان دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیاری که توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند ، یکی از شهرهای زیبا در این استان، که به دلیل دارا بودن جاذبه های طبیعی و تاریخی به عروس شهرهای ایران معروف است لاهیجان است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ از جاذبه های تاریخی لاهیجان می توان به آرامگاه کاشف السلطنه از مردان شایسته و نام آور کشور اشاره کرد  که پدر چای ایران لقب گرفته و برای نخستین بار بیش از 100 سال قبل دانه های چای را به ایران آورد و کشت آنرا در لاهیجان آغاز کرد، این مقبره اکنون موزه چای لاهیجان است.

مناظر زیبای طبیعی چون باغات چای و استخر زیبای لاهیجان ، بام سبز و شیطان کوه از جاذبه های طبیعی است که زیبایی های این شهر کوهپایه ای را صدچندان کرده است.
تالاب امیرکلایه که بعداز تالاب بین المللی انزلی بزرگترین آبگیر طبیعی گیلان است از دیگر جلوه های گردشگری لاهیجان بشمار می آید که هر سال پذیرای هزاران پرنده مهاجی است که از سرزمین سرد نیم کره شمالی برای زمستان گذرانی به این تالاب می آیند.
لاهیجان همچنین دارای زیارتگاه ها و اماکن مذهبی بسیاری است که بقاع چهار پادشاهان ، میر شمس الدین  سید حسن و سید موسی از جمله این مکان های مقدس و مورد احترام مردم است که معروفترین این بقاع : بقعه متبرکه عارف صاحب نام ، شیخ زاهد گیلانی است که با قرار گرفتن در دامنه کوه میعادگاه عارفان و زاهدان بسیاری است.
پس اگر بدنبال جایی هستید که هم به دریا و کوه نزدیک و مناطق دیدنی زیبا داشته باشه حتما" سری به لاهیجان بزنیدو با مردم فرهیخته و خونگرم این سامان آشنا شوید .


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.