حسن پاکزادیان موزه‌ دار، مؤلف و پژوهشگر مهدی‌شهری به‌ عنوان موزه‌ دار خصوصی برتر در سال 1395 انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسمنان؛ مسؤول موزه ‌های استان سمنان گفت: از موزه ‌دار استان سمنان به‌ عنوان موزه ‌دار خصوصی برتر در سال 1395 تجلیل شد.
سروش هاشمی افزود: در این مراسم که به مناسبت گرامیداشت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه برگزار شد، حسن پاکزادیان به‌عنوان موزه‌دار خصوصی برتر کشور معرفی شد.
وی افزود: در لوح تقدیری که از طرف معاون میراث فرهنگی سازمان به این موزه‌دار اهدا شده، از نقش‌آفرینی وی در معرفی و حفاظت از میراث فرهنگی قدردانی شده است.
حسن پاکزادیان موزه‌دار، مؤلف و پژوهشگر مهدی‌شهری، مسؤول موزه‌های مهر و سکه در سمنان، عشایری ایل سنگسر و سنگ و فسیل در مهدی‌شهر است.
موزه مهر و سکه کومش، نخستین موزه تخصصی سکه و مهر در استان سمنان است که همزمان با هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها، در بیست و هشتم اردیبهشت‌ماه سال 1392 به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان و مشارکت بخش خصوصی (حسن پاکزادیان) گشایش یافت.
در این مجموعه تخصصی، مهرها، ابزارهای مبادلاتی کالا از قبیل حلقه‌های مبادلاتی، پول‌های اولیه، سکه، اسکناس، سفته و برات و ابزارهای نگهداری پول، از ابتدای تاریخ ایران تا عصر حاضر به نمایش درآمده است.
موزه عشایری ایل سنگسر نیز در سال 1387 راه‌اندازی شده و این موزه ‌دارای بخش‌هایی ازجمله ابزار و ادوات پشم‌چینی و مراحل تولید انواع نخ و پارچه‌های پشمی و ابریشمی توسط بانوان ایل سنگسر، انواع دست‌افزارهای زندگی روزمره و دوگانه ایل نیمه کوچه رو سنگسر، انواع ظروف، ابزار، جنگ‌افزار، صنایع‌دستی و هنر سوزن‌دوزی، پوشاک و نمایه‌ای از زندگی شهرنشینی مردم ایل سنگسر در دهه‌های گذشته و ... است.
موزه سنگ و فسیل نیز در آستانه سال 95 و به همت این موزه‌دار در مهدی‌شهر افتتاح شده است. در این موزه 450 قطعه فسیل گیاهی و جانوری و 200 قطعه سنگ زینتی به نمایش گذاشته شده است.
انتهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.