مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان مرکزی ابراز امیدواری کرد امسال 331 هزار تن گندم بر اساس تعهد وزارتخانه از کشاورزان استان خریداری شود.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، خدرائی سطح زیر کشت گندم آبی را 57 هزار هکتار و گندم دیم را 145 هزار هکتار عنوان کرد و گفت : پیش بینی می شود امسال 350 هزار تن گندم در استان مرکزی تولید شود.
وی با بیان اینکه حدود هشت هزار تن بذر اصلاح شده در مزارع گندم توزیع شده است ، به اقدامات انجام شده در این راستا اشاره کرد و گفت: کارشناسان به منظور اجرای کشت به موقع آموزش دیده‌اند و در این آموزش‌ها توصیه‌های فنی زراعت مثل استفاده از بذر کارها، کشت مکانیزه و...ارائه شده است.
مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به وجود مزارع(pvs) درمزارع گندم استان، گفت: مزارع (pvs) در تمام مزارع گندم آبی شهرستان‌های استان با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب و کاهش تنش‌های محیطی اجرا شده است.

خدرائی گفت: حدود 90 میلیون تومان یارانه جهت بوجاری و ضد عفونی بذر به کشاورزان استان پرداخت شده است.
وی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود برداشت گندم در شهرستان ساوه از اوایل یا اواسط خردادماه آغاز شده و توسط شرکت غله و مباشرین خریداری شود.
خدرائی نرخ خرید گندم معمولی با افت مفید چهار درصد و دو درصد غیر مفید و حداکثر دو درصد سن‌زدگی را به قیمت هر کیلو 12 هزار و 705 ریال عنوان کرد و گفت: خریداری نیز توسط شرکت غله و مباشرین آن شامل تعاون روستایی و سیلوهای بخش خصوصی انجام می شود.
انتهای پیام / ف

برچسب ها: اراک ، گندم ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.