در هفته‌ای که گذشت خبری مبنی بر خداحافظی مدیرعامل خانه کتاب طی روزهای آینده منتشر کرده بودند که معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختتامیه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد. در این مراسم غرفه‌های برتر نمایشگاه امسال معرفی شدند و از آن ها تقدیر شد. شهردار تهران نیز گفت: از ناشران برای حضور در نمایشگاه بین الملللی کتاب تهران تا سال 1400 اجاره سالن نمی گیریم و این نوعی کمک به فرهنگ کشوراست. 

علی جنتی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه از پایین بودن تیراژ کتاب در یکی دو سال اخیر گفت و اینکه در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امسال حمایت خوبی از ناشران و کتابخوانان شده است. سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از حضور 1518 ناشر عمومی، 559 ناشر دانشگاهی، 154 آموزشی و 342 ناشر کودک و نوجوان در نمایشگاه بین المللی کتاب امسال خبر داد.  
 
در هفته گذشته خبری مبنی بر خداحافظی مدیرعامل خانه کتاب طی روزهای آینده منتشر کرده بودند. این خبر از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تکذیب شد و روابط عمومی آن اعلام کرد: چنین خبری صحت ندارد.
 
اما بزرگداشت حمید سبزواری، شاعر انقلاب اسلامی نیز در این هفته برگزار شد. در این مراسم محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: سبزواری وزنه عطار و خیام برای شهر خود سبزوار است.  
 
همچنین طی حکمی از سوی رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ قاسم سلیمانی به عنوان مدیر مرکز آفرینش های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منصوب شد.  
 
جشن امضای کتاب «رزفر» نیز از دیگر خبرهای هفته گذشته بود. این مراسم در حالی با حضور اهالی سینما و تلویزیون در شهر آفتاب برگزار شد که این کتاب با گذشت چهارماه از رونمایی خود به چاپ پنجم رسید و در این مراسم کسانی چون سیدضیاء الدین دری، حمید رضا صدر و مسعود فروتن حضور داشتند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار