این مرکز بیش از 8 میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های خود دارد که در زمینه‌های مختلف ادبیات، علوم، تاریخ، جغرافیا، فلسفه و روانشناسی و سایر زمینه های مورد نیاز کودک و نوجوان عرضه شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست تشریح فعالیت‌های تابستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، عصر امروز در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور علیرضا حاجیان زاده مدیر عامل کانون برگزار شد.
 
در این مراسم علیرضا حاجیان زاده مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به آن که کانون برنامه های خود را برای کودکان در جهت دانش افزایی و توسعه دانش، مهارت های آموزشی و شکوفایی استعدادها انجام می‌دهد گفت: کتاب و کتابخوانی محوری‌ترین بخش فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. این مرکز بیش از 8 میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های خود دارد که در زمینه‌های مختلف ادبیات، علوم، تاریخ، جغرافیا، فلسفه و روانشناسی و سایر زمینه های مورد نیاز کودک و نوجوان عرضه شده است.
 
در این مرکز که 940 مرکز را در سراسر کشور در بر می گیرد، 116 مرکز کانون کتابخانه سیار در مناطق مرزی و روستایی دارد، 53 کتابخانه پستی و 19 مرکز فراگیر برای کودکان و نوجوانان با شرایط ویژه از دیگر امکانات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
 
وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هر مرکز، 42 مرکز فرهنگی و هنری شامل نشریه‌نگاری، شعرخوانی، مشاعره، نمایش عروسکی و نمایش خلاق را در طول تابستان برگزار می‌کند. پویانمایی و فیلم سازی نیز از دیگر فعالیت های این مرکز در این بازه زمانی است. مخاطبین گروه سنی 6 تا 10 سال در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور می یابند.
 
مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به برگزاری اولین دوره نمایش خلاق در طول تابستان گفت: گام به گام تا اندیشه، طرح توسعه سواد خواندن به شکل خاص، ویژه نامه روز کودک و نوجوان و روز شعر و ادب، جشنواره های پویانمایی و ادبی از دیگر فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در طول تابستان است. جشنواره ماه مبارک رمضان نیز در طول تابستان برگزار می شود. این جشنواره از 26 خرداد ماه آغاز شده و تا 4 تیرماه ادامه می یابد. در این برنامه 18 کارگاه طراحی کردیم و بچه ها در این کارگاه ها حضور می یابند.
 
حاجیان زاده ادامه داد: هر شب یک سفره افطار برای کودکان کار و ایتام در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا می شود. جمع آوری کتاب های مردم برای کودکان نیز از دیگر فعالیت های این مرکز است. نمایشگاه عرضه محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در تابستان برگزار خواهد شد. از دیگر جشنواره های این مرکز می توان به جشنواره مطبوعات کودک جشنواره و نمایشگاه ملی اسباب بازی  اشاره کرد.
 
وی با اشاره به آن که امسال از 18 تا 22 مرداد، جشنواره اسباب بازی برگزار می شود اظهار داشت: در یک همایش، برترین ها را در زمینه هایی چون معرفی اسباب بازی هایی که با مجوزهای صادر شده از شورای نظارت بر فروش عرضه شدند، تقدیر خواهد شد. جشنواره ملی امام رضا (ع) و جشن های هفته ولایت از عید قربان تا عید غدیر از دیگر برنامه ها است.
 
مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به تفاهم نامه ای که با معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش تنظیم کرده اند، بیان کرد: در این تفاهم نامه رفت و آمدهای کودکان به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مربیان این مرکز به مدارس آورده شده است. همچنین محصولات کانون نیز در مدارس آورده می شود. غیر از معاونت پرورشی با سایر معاونت ها نیز در تعامل هستیم. در زمینه زبان آموزی نیز با وزارت آمورش و پرورش در مقطع متوسطه همکاری خواهیم داشت.

حاجیان زاده در خصوص اکران فیلم کودک اظهار داشت: فقط فیلم های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سالن های این مرکز اکران نمی شود. فیلم های دیگر از جمله فیلم های خوب خارجی را نیز خریداری و اکران خواهیم کرد. همچنین این مرکز در زمینه پویانمایی با صدا و سیما همکاری خواهد کرد. به طور مشخص پخش 52 برنامه را با شبکه دو سیما طی تفاهم نامه ای با این شبکه به امضا رساندیم. این برنامه ها پس از ماه رمضان پخش خواهد شد. اجرای تئاتر سیار نیز از برنامه های دیگر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در طول تابستان در تمامی استان ها است.آغاز این برنامه 16 تیرماه خواهد بود.
 
وی افزود: تولید سریال «جان جان ها» توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صورت گرفته است و تا کنون 20 قسمت آن تولید شده است. برای پخش آن با شبکه های مختلف سیما در حال تعامل هستیم. فیلم سینمایی پایان رویاها را نیز به کارگردانی محمد علی طالبی تولید کردیم و هم اکنون در مرحله تدوین نهایی قرار دارد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار