امام جمعه بافق: امنیت زیربنای بالندگی اقتصادی و فرهنگی جامعه است .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛امام جمعه بافق با گرامیداشت روز سربازان گمنام امام زمان (عج) و تجلیل از خدمات آنان در زمینه ایجاد امنیت گفت: با امنیت اقتصاد و فرهنگ جامعه بالنده می شود.

حجت الاسلام سید جواد سلیمانی  در خطبه های نماز جمعه این هفته بافق با گرامیداشت ایام پر برکت ماه شعبان بر بهر گیری از فیوضات این ماه پر خیر و برکت به ویزه نیمه شعبان تاکید کرد و اظهار داشت : جامعه اسلامی باید درد دوران غیبت از برکات امام زمان (عج) بهرمند شود.

امام جمعه بافق با تببین فلسفه غیبت امام زمان (عج) تصریح کرد: وجود امام زمان (عج) در هر برهه از زمان باعث فیض است و همواره ناظر بر اعمال ماست .

وی همچنین با تاکید بر رعایت اصول اخلاقی و اسلامی در برگزاری جشن های نیمه شعبان خاطر نشان کرد: در جشن های نیمه شعبان از انجام اعمال و حرکاتی که موجب رنجش امام زمان (عج) می شود بپرهیزیم .

سلیمانی  در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت نامگذاری میلاد امام زمان (عج) به نام روز سربازان گمنام از خدمات آنان در عرصه امنیت و آسایش کشور تجلیل کرد و گفت: به برکت وجود سربازان گمنام امام زمان (عج) ایران اسلامی در اوج امینت و قدرت در منظقه و جهان قرار دارد.

وی با اشاره به ویزگی های نیروهای امنیتی کشور بر ضرورت توجه به تعهد و تخصص این نیروها تاکید کرد و افزود: امنیت زیربنای توسعه و بالندگی اقتصادی و فرهنگی هر جامعه است .

سلیمانی همچنین با اشاره به اول خرداد؛ سالروز نخستین اعمال تحریم آمریکا علیه ایران  گفت : آمریکا تاکنون نه تنها از تحریم ها علیه ایران کاسته است بلکه هر چه زمان گذشته این تحریم ها فشرده تر شده است .

امام جمعه بافق با تبیین دیدگاه های اقتصادی برای رفع مشکل معیشتی مردم افزود: کشور ایران دارای منابع داخلی غنی و نیروهای متخصص و متعهدی در این زمینه است که باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی از آن بهرمند شد.

سلیمانی برنامه ریزی را مهمترین عامل ایجاد اقتصاد مستحکم در کشور دانست و گفت: با حضور و مشارکت مردم و فراهم کردن زیرساخت های اقتصادی توسط دولت ، می توان به شعار مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل دست یافت .

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم در رفع مشکلات اقتصادی از استکبار جهانی پیروی کنیم بای همه ازرشهای اسلامی و انقلاب و آرمان ها را زیز پابگذاریم.

خطیب نماز جمعه بافق در ادامه سخنان خود با گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر یاد و خاطره شهید محمد جهان آرا و شهدای این عملیات را گرامیداشت  و این پیروزی را افتخاری بزرگ  در تاریخ دفاع مقدس انقلاب دانست.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار