شهرکرد؛

اجرای 40 برنامه فرهنگی هنری ویژه سالروز آزادسازی خرمشهر

٤٠ برنامه فرهنگی هنری ویژه سالروز آزادسازی خرمشهر، در استان چهارمحال و بختیاری اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، با اعلام این خبر گفت: اجرای نمایش، نمایشگاه عکس ایثار و پوستر، عصر شعر و خاطره مقاومت و پیروزی، برپایی کارگاه هنرهای تجسمی، از مهمترین این برنامه هاست.

جواد کارگران، از برپایی دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال در استان هم خبر داد و افزود: این نمایشگاه همزمان با سوم خرداد با حضور مسئولانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد گشایش می یابد.

وی، غبارروبی گلزار شهدا، توزیع کتاب با موضوع ایثار و شهادت در بین انجمن های ادبی استان با هدف نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت و ارائه الگوهای ارزشی به جوانان و نوجوانان، تولید کلیپ نخل های مقاومت، پخش فیلم، چاپ ویژه نامه سنگر، فضاسازی و تبلیغات محیطی، تهیه و نصب بنر، برپایی جشن در کانون های فرهنگی هنری مساجد، نشست های ادبی و اجرای مسابقه را از دیگر برنامه های ویژه سوم خرداد در استان برشمرد.

گفتنی است: خرمشهر در استان خوزستان، در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ و پس از ۵۷۸ روز اشغال توسط نیروهای عراقی (از ۴ آبان ۱۳۵۹)، در جریان عملیات ۲۶ روزه بیت‌المقدس آزادسازی شد.

این روز (سوم خرداد) در تقویم کشورمان، به عنوان «روز مقاومت، ایثار و پیروزی» نامگذاری شده است.

استان چهارمحال و بختیاری، در جریان عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر، 80 شهید تقدیم کرده است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار