کرمانشاه؛

پلمپ 358 مرکز عرضه فرآورده های خام دامی غیربهداشتی

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت:در یکسال گذشته 358 مرکز غیربهداشتی عرضه و فرآوری فرآورده‌های خام دامی در استان پلمپ شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نادر پرور گفت: 423 هزار و450 کیلوگرم فرآورده خام دامی ناسالم در حوزه عملکرد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از اردیبهشت سال گذشته تاکنون ضبط و امحاء شده است.

وی افزود: این میزان امحاءفرآورده خام دامی طی 82 هزار بازدید از مراکز تهیه، فرآوری، توزیع و نگهداری و همچنین نظارت‌های شرعی و بهداشتی دامپزشکی بر کشتارگاه‌های دام و طیور سطح استان صورت گرفته است.


به گفته این مسئول در بخش مراکز فرآوری و عرضه 178 هزار و 354 کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی فاسد و غیرقابل مصرف انسانی ضبط و با همکاری دستگاه قضایی و انتظامی از چرخه مصرف مردم خارج و امحاء شده است.


پرور همچنین از تشکیل 638 پرونده قضایی در این راستا خبر داد و خاطرنشان کرد: 358 مکان غیربهداشتی که ضوابط و دستورالعمل‌های سازمان را رعایت نکرده بودند نیز پلمب شدند.


مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در ادامه به نظارت اداره کل دامپزشکی بر کشتارگاه‌های دام وطیور استان اشاره کرد و گفت: طی یک سال گذشته 170 هزار و 491 راس دام سبک و 37 هزار و 721 راس دام سنگین در کشتارگاه‌های استان ذبح شده است.

وی با اشاره به نظارت و بازرسی‌های بهداشتی و شرعی صورت گرفته بر این کشتارها، یادآوری کرد: 132 هزار و 282 کیلو گرم از این لاشه‌ها به دلایل بهداشتی و یا شرعی از چرخه مصرف خارج شد.

پرور همچنین از کشتار هشت میلیون و 915 هزار و 651 قطعه طیور در کشتارگاه‌های طیور استانطی یک‌سال گذشته خبر داد و افزود: 56 هزار و 407 قطعه از طیور کشتار شده نیز به دلایل بهداشتی و یا شرعی ضبط و از چرخه مصرف مردم خارج و امحاء شد.


انتهای پیام/پ



برچسب ها: کرمانشاه ، خام ، دامی ، پلمپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.