اهواز؛

افزایش 35 درصدی تولید گندم در شوش

فرماندار شوش از تولید بیش از 250 هزار تن گندم از سطح 65 هزار هکتار از اراضی این شهرستان و افزایش 35 درصدی تولید این محصول نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا نجاتی با اشاره به روزهای پایانی برداشت گندم از مزارع منطقه گفت: تاکنون بیش از 25 هزار تن گندم بذری نیز توسط کشاورزان شهرستان شوش تولید شده است.

وی با اشاره به فرصت 1 هفته ای باقی مانده از برداشت محصول گندم افزود: این حجم تولید و افزایش آن نسبت به سال گذشته نشان از برنامه ریزی و مدیریت صحیح برداشت توسط کشاورزان و هماهنگی های صورت گرفته توسط شورای کشاورزی، مدیریت جهادکشاورزی شهرستان و همچنین رعایت اصول برداشت بوده است.

نجاتی از همه کشاورزان تلاشگر این شهرستان در تولید گندم به عنوان یکی از محصولات استراتژیک و اساسی کشور تقدیر کرد و اظهار داشت: با مدیریت خوب در زمینه خرید گندم تمامی مطالبات کشاورزان تا 22 اردیبهشت به حساب آن ها واریز شده است.

فرماندار شوش اذعان کرد: یکی از دغدغه ها و مطالبات کشاورزان ذرت کار شوش موضوع پرداخت نشدن 30 درصد باقی مانده فروش ذرت بود که با پیگیری های صورت گرفته این پول نیز به حساب آن ها واریز شده است.

شوش در بخش کشاورزی از مناطق پیشرو در استان خوزستان بوده و به عنوان قطب کشاورزی استان به شمار می آید.

سالانه 1 میلیون و 800 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی از جمله گندم و ذرت دانه ای در شهرستان شوش تولید می شود.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار