اهواز؛

افزایش آمار ازدواج و طلاق در دزفول

رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت: آمار ازدواج و طلاق در این شهرستان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا پورآیین ازدواج سالم را راهی به سوی ارتقا سبک زندگی عنوان کرد و بیان داشت: مشاوره پیش از ازدواج باید قبل از انجام مراحل ازدواج صورت گیرد تا راه های انتخاب درست و چگونگی مرتفع کردن مشکلات پیش روی زوج های زواج مطرح شود، ولی متاسفانه خانواده ها این مشاوره را پس از گذراندن همه مراحل انجام می دهند که این امر موجب کاهش اثرگذاری آن شده است.

وی از آموزش و پیشگیری به عنوان 2 وظیفه ذاتی مرکز بهداشت نام برد و خاطرنشان کرد: خانواده ها باید سنت ها و موانع دست و پا گیر ازدواج را رفع و برای تحقق ازدواج آسان به جوانان کمک کنند چرا که بالا رفتن سن ازدواج مقدمه بسیاری از مشکلات اجتماعی است.

پورآیین افزود: بیش ترین آمار طلاق در 3 تا 5 سال اول ازدواج صورت می گیرد که انجام مشاوره خانواده در این مدت موجب کاهش چشم گیر طلاق می شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان دزفول افزایش زایمان طبیعی در شهرستان دزفول را نشان از موفقیت کلاس های مشاوره بهداشتی در این شهرستان دانست و اظهار کرد: حمایت های تشویقی دولت از جمله رایگان شدن زایمان طبیعی در طرح تحول نظام سلامت یکی از عوامل مهم در افزایش زایمان طبیعی در شهرستان دزفول بوده است.

وی همچنین از راه اندازی بخش مشاوره بارداری در تمام مراکز و پایگاه های بهداشتی شهرستان دزفول خبر داد و اذعان داشت: علاوه بر مشاوره بارداری بخش مشاوره ترک دخانیات نیز در مراکز و پایگاه های بهداشتی این شهرستان راه اندازی می شود.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.