مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: در حال حاضر حجم سد آبشینه به 5 میلیون متر مکعب رسیده است.

حجم ذخیره مخزن سد آبشینه  همدان به 5 میلیون مترمکعب رسیدبه گزارش خبرنگار گروه استاهای باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ؛  مرتضی عزالدین با بیان اینکه با سرریز شدن سد اکباتان آب این سد به سمت سد آبشینه هدایت شده است، گفت: هم اکنون آب سد اکباتان برای تغذیه مصنوعی آب‌های زیرزمینی به دشت جورقان و بهار هدایت می‌شود.

وی حجم کنونی سد اکباتان را 9میلیون و 340 هزار متر مکعب اعلام کرد و افزود: ورودی سد اکباتان در حال حاضر6 هزار و 830 لیتر در ثانیه  و خروجی آن 2 هزار و 60 لیتر در ثانیه است.

وی خاطرنشان کرد: از 6 هزار و 860 لیتر در ثانیه ورودی آب سد اکباتان، 2 هزار و 60 لیتر در ثانیه جهت مصرف شرب و کشاورزی از سد خارج می‌شود.

عزالدین در خصوص نصب کنتورهای هوشمند در چاه‌های کشاورزی، خاطر نشان کرد: نصب کنتور در چاه‌های آب جزو برنامه‌های دراز مدت وزارت نیرو است که در استان همدان نیز این برنامه دنبال می‌شود به‌طوریکه امسال تعهد نصب حداقل 2 هزار کنتور هوشمند را داریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان اظهارکرد: سال گذشته در نصب کنتورهای هوشمند بیش از تعهد خود عمل کردیم و با وجود اینکه نصب هزار کنتور جزو تعهدات بود در اجرا به هزار و 500 کنتور رسید.

وی یادآور شد: قبل از سال 94 نصب کنتورهای هوشمند در استان همدان به صورت پراکنده انجام می‌گرفت که در مجموع 2 هزارو 650 کنتور هوشمند در استان همدان نصب شده است.

عزالدین با اشاره به اینکه نصب کنتورهای هوشمند در استان به فرهنگ تبدیل شده است، گفت: خوشبختانه کشاورزان امسال در مصرف آب و نصب کنتورهای هوشمند همکاری داشته اند.

وی  گفت: بخش کشاورزی به منظور حمایت و ترغیب کشاورزان به نصب کنتورهای هوشمند تسهیلاتی در نظر گرفته است به ‌طوریکه کشاورزان می‌توانند به صورت اقساطی این کنتورها را خریداری و نصب کنند.

انتهای پیام/ الف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار