در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هزینه عوارض شهری در دولت انگیزه کسب درآمد را از شهرداری می گیرد

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران گفت : واگذاری اختیارات عوارض شهری به دولت، انگیزه کسب درآمد را از مدیریت شهری می گیرد.

هزینه عوارض شهری در دولت انگیزه کسب درآمد را از شهرداری می گیردمجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص لایحه دولت به مجلس دهم مبنی بر واگذاری اختیارات عوارض کلانشهر ها به عنوان یکی از منابع درآمدهای پایدارشهری به استانداری ها و کاهش منابع مدیریت شهری در برنامه ششم توسعه، اظهار داشت: لایحه ارسالی  دولت به مجلس باعث می شود کل عوارض شهری از دست شهرداری ها خارج شود.

وی افزود:این لایحه به دولت اجازه می دهد، ابتدا هزینه اولویت های خود را از عوارض کلانشهر ها تامین کند و اگر مبلغی باقی ماند به شهرداری ها پرداخت کند که می توان گفت این لایحه، مشابه تحریمی سخت برای شهرداری و بودجه شهری است.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران بیان داشت: با تصویب این لایحه انگیزه کار در مدیریت شهری کاهش می یابد،زیرا زمانی که درآمد های پایدار شهری وارد چرخه بودجه دولت شده و تصمیم گیری از مدیریت شهری گرفته می شود،انگیزه برای کسب درآمد در مدیریت شهری کاهش پیدا می کند و این موضوع یکی ازانتقادات وارد به لایحه دولت است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار