حسینی نیک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

صدور کیفرخواست متهم پرونده کلاهبرداری از شرکت تعاونی ناشران تهران

بازرس اتحادیه ناشران و کتابفروشان از صدور کیفر خواست متهم پرونده کلاهبرداری از شرکت تعاونی ناشران تهران خبر داد.

صدور کیفرخواست متهم پرونده کلاهبرداری از شرکت تعاونی ناشران تهران
سید‌عباس حسینی نیک، بازرس اتحادیه ناشران و کتابفروشان در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت پرونده کلاهبرداری از شرکت تعاونی ناشران تهران، اظهار داشت: شرکت بازرگانی کارکنان شهرداری تهران در سال 1389 واسطه شد تا افرادی به شرکت تعاونی ناشران تهران مراجعه کنند و با ادعای اینکه دلار با قیمت مناسب در خارج از کشور دارند و در ازای دریافت مبلغ نزدیک به 50 میلیارد تومان می توانند این دلارها را در اختیار تعاونی ناشران تهران قرار دهند تا با آن کاغذ وارد کشور کنند.

وی افزود: شرکت تعاونی ناشران تهران بعد از پرداخت پول درخواست شده متوجه می‌شود که حواله داده  شده دلارها فاقد اعتبار بوده و این در صورتی است که اعتبار این دلارها توسط شرکت بازرگانی کارکنان شهرداری تأیید شده بود.

بازرس اتحادیه ناشران و کتابفروشان اظهار کرد: شرکت تعاونی ناشران با اعتماد به تأییدیه شرکت بازرگانی کارکنان شهرداری، مبلغ 50 میلیارد تومان سرمایه گذاری کرد و یک سال بعد یعنی در سال 1390 ورشکسته شد.

حسینی نیک ادامه داد: این شرکت بعد از ورشکستگی اقدام به تشکیل پرونده کلاهبرداری کرد و براین اساس 2 روز قبل کیفر خواست متهم اصلی پرونده کلاهبرداری از شرکت تعاونی ناشران تهران صادر شد و با این کار گام‌ تازه‌ای در جهت رسیدگی و پیگیری این پرونده برداشته شد.

وی تصریح کرد:متهم اصلی پرونده کلاهبرداری از شرکت تعاونی ناشران قبل از نوروز 1395 حدود45 روز را در زندان به سر برد و به قید ضمانت آزاد شد.

بازرس اتحادیه ناشران و کتابفروشان در پایان گفت: امید است که شرکت تعاونی ناشران تهران با پیگیری پرونده کلاهبرداری و محکوم شدن متهم اصلی پرونده از حالت تعطیلی خارج شود و به فعالیت خود ادامه دهد.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار