نکات مهمی که درباره ریزش مو و درمان آن بایدبدانیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛
 
نکات مهمی که درباره ریزش مو و درمان آن باید دانست عبارتند از:

1. هرگاه تار مویی ریخته می شود ریشه آن تا مدتی زنده می ماند، اما با گذشت زمان ضعیف و در نهایت از بین می رود، از طرف دیگر با گذشت زمان چربی و سایر مواد باعث بسته شدن منفذ پوست شده و رویش مجدد مو را دشوار می کند.
 
اگر شخصی که دچار ریزش مو است درمان را به موقع و در سال های اولیه که ریزش موها شروع شده آغاز نماید، توقف ریزش موها و رویش مجدد آن ها بسیار سریع و راحت انجام می شود، اما هر چه زمان بیشتری از ریخته شدن موها بگذرد برای کسب نتیجه مطلوب احتیاج به زمان بیشتری خواهد بود، پس نکته اول: به موقع به کمک موهای خود بشتابید و زمان را از دست ندهید.
 
2. تشخیص صحیح علل ریزش مو و انجام درمان صحیح تحت نظر پزشک متخصص، نه مصرف سرخود محلول ها و محصولات مختلف ضد ریزش مو که بعضا در اینترنت، شبکات تلویزیونی و غیره تبلیغ می شوند.
 
با مصرف اینگونه محصولات به ندرت نتیجه مطلوب حاصل می شود و صرفا وقت و هزینه فرد هدر می رود، دلیل آن هم این است که ریزش مو در هر فرد می تواند علل پیچیده و متفاوتی داشته باشد و اینکه گفته می شود یک محلول یا محصول تمامی علل ریزش مو را در همه افراد درمان می نماید یک گفته 100% غیر علمی است که صرفا جنبه تبلیغاتی دارد.
 
به عنوان مثال: کمبود و ازدیاد آهن در بدن هر دو باعث ریزش موها می گردند، کمبود آهن موجب کم خونی شده و ریزش موها را به دنبال خواهد داشت و از طرفی دیگر ازدیاد آهن سبب اختلال در فعالیت غده تیروئید و همچنین باعث افزایش تولید رادیکال های آزاد در بدن و از بین رفتن و کمبود ویتامین ها و مواد معدنی که خاصیت آنتی اکسیدان دارند مانند ویتامین سی، ای، سلنیوم و غیره می شود که در نهایت سبب ریزش موها می گردد.
 
 حال تصور کنید یک مولتی ویتامین و مینرال که حاوی مقادیری آهن است برای عموم جهت جلوگیری از ریزش موتوصیه شود برای برخی که علت ریزش مو در آنان کمبود آهن می باشد مفید بوده اما برای سایرین که دچار کمبود نبوده و یا دارای ازدیاد این عنصر می باشند سبب افزایش ریزش مو و حتی بروز سایر مشکلات می گردد.
 
پس به طور جدی توصیه می کنیم بدون بررسی و نظر پزشک هیچ محصول و حتی محلولی را مورد استفاده قرار ندهید و به یاد داشته باشید اولین و مهترین بخش در درمان ریزش مو تشخیص علل ریزش است.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: یزد ، توصیه های پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار