مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تلاش در جهت زدودن اندیشه‌های خرافی از جریان مهدویت را از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل در سال ٩٥ عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران ازلرستان؛ حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان گفت: آمدن منجی عالم، از فطرت درونی بشر سرچشمه می‌گیرد و همه‌ی ادیان الهی و حتی بسیاری از کسانی که مقید به دین نیستند به این موضوع تأکید دارند.

وی افزود: آنچه باید در خصوص مساله ی آمدن منجی، موردتوجه قرارگرفته و در جهت مقابله با آن برنامه‌ریزی شود، وجود انحرافات و خرافاتی است که این مسئله را، هم در جهان غرب و مسیحیت و هم در جهان اسلام، تهدید می‌کند.

حنان اضافه کرد: در جهان غرب و مسیحیت، باور اعتقادی غلطی وجود دارد که مبدع آن مارتین لوتر، کشیش آلمانی، است. این باور غلط می گوید حضرت مسیح به عنوان منجی می آید و در جنگی عالم گیر، فقط یک‌ششم از جمعیت جهان باقی‌مانده و ١٠٠٠ سال زندگی می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تصریح کرد: همین باور اعتقادی غلط موجب شده تا کشورهایی مثل آمریکا، انگلیس به خود اجازه دهند تا با لشگر کشی به کشورهای مختلف و برپایی جنگ، به‌اصطلاح خود زمینه‌ساز آمدن منجی عالم شوند.

وی ابراز داشت: در جهان اسلام نیز در خصوص جریان مهدویت، متأسفانه با انحرافات و خرافاتی بسیاری روبرو هستیم که فقط باهدف سودجویی طراحی‌شده و هیچ کمکی به تبین درست این موضوع نمی‌کند.

حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان گفت: به‌عنوان نمونه، جریانی که چند سال پیش با انتشار سی‌دی‌های با موضوع مهدویت، سعی در مصادره‌ی آن به نفع خود داشته و البته توسط مقام معظم رهبری مد الظله العالی و مراجع موردنقد قرار گرفتند، فقط به دنبال چهره‌سازی و بزرگ کردن کسانی بودند که امروز به‌عنوان یک جریان انحرافی از آنان یاد می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در ادامه با تأکید بر لزوم برخورد با اندیشه‌های خرافی در جریان مهدویت توسط دستگاه‌های فرهنگی، گفت: متأسفانه متولیان فرهنگ در خصوص معرفی درست باور مهدویت به جامعه، مؤثر عمل‌نکرده‌اند و ما در مجموعه‌ی اداره کل به دنبال این هستیم که در سال جاری، با همکاری و همفکری سایر دستگاه‌های فرهنگی و ازجمله مرکز تخصصی مهدویت در قم، در خصوص مبارزه با جریانات انحرافی و خرافات در موضوع مهدویت اقدام کرده و باور درست مهدویت را در جامعه بسط و گسترش دهیم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.