رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان رضوی گفت: کم توجهی به تخصص در بهره برداری مطلوب از معادن استان، مشکلاتی را برای این بخش ایجاد کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، حسین نکاحی در جمع خبرنگاران عنوان کرد: معادن به عنوان بخش زیربنایی اقتصاد و تامین کننده مواد اولیه صنایع معدنی،  نیازمند عارضه یابی هستند.
وی با اشاره به تفاهم نامه ای که به منظور عارضه یابی واحدهای تولیدی خراسان رضوی، بین سازمان صنعت ، معدن و تجارت و خانه صنعت، معدن و تجارت استان منعقد شده است، جای عارضه یابی معادن را  در این تفاهم نامه خالی دانست.
نکاحی کمبود نقدینگی و مشکلات مالی را جمله مشکلات معادن استان خراسان رضوی  برشمرد و افزود: امسال سرمایه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیتهای معدنی به میزان یک هزار میلیارد ریال افزایش می یابد و امید است که سازمان صنعت پیگیر تخصیص سهم بیشتری از این منابع برای معادن استان باشد.
خراسان رضوی جزو استان های دارای ظرفیت سرشار معدنی است و از 66 نوع ماده شناخته شده معدنی کشور، 46 نوع آن در این استان وجود دارد.
براساس آمار اعلام شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت، این استان با 764 معدن دارای پروانه بهره برداری با 2.8 میلیارد تن ذخیره معدنی، از نظر تعداد معادن در کشور رتبه سوم را دارد و ظرفیت اسمی استخراج معادن فعال این استان 31.7 میلیون تن در سال است.
انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.