مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه 71 درصد از جمعیت کهگیلویه و بویراحمد در سن اشتغال قرار دارند، بر توجه به این ظرفیت تاکید کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید محمدعلی تقوی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جمعیت کهگیلویه و بویراحمد به بیش از 711 هزار نفر رسیده است، اظهار کرد: 102 هزار و 299 نفر از این جمعیت در سن 24 تا 30 قرار دارند.
 
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد بیکاری، بالا رفتن سن ازدواج و مهاجرت را از جمله عوامل موثر بر کاهش جمعیت عنوان کرد و افزود: این عوامل باعث شده که جمعیت جوان ما کم شده و به سمت جمعیت سالخورده پیش بروند.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر طبق آخرین سرشماری‌های انجام شده جمعیت سالخورده استان حدود 29 هزار و 555 هزار نفر است، یادآور شد: این موضوع برای استان نگران کننده بوده و باید راهکارهای اصولی اندیشیده شود.
 
این مسؤول گفت: علی‌رغم اینکه ازدواج در سال 94 نسبت به سال 93 افزایش داشته و ولادت‌ها نیز افزایش داشتند اما در حال حاضر بخش زیادی از جمعیت جوانان هستند که باید توجه ویژه‌ای به آنها شود.
 
وی جوانان را فرصت و ظرفیت موثر برای توسعه کشور دانست و اذعان کرد: مسؤولان باید به این موضوع توجه کرده و از این شرایط به درستی استفاده کنند.
 
تقوی با بیان اینکه 71 درصد از جمعیت کهگیلویه و بویراحمد در سن اشتغال قرار دارند، بر استفاده از این ظرفیت‌های مهم تاکید کرد و گفت: امیدواریم با سیاست‌گذاری صحیح و اصولی مسؤولان بتوانیم از این پتانسیل به خوبی استفاده کرده و بهره کافی را ببریم.
 
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد، بیکاری و عدم اشتغال جوانان را بزرگترین معضل جامعه عنوان دانست و تصریح کرد: اگر به درستی از طرفیت جوان جامعه استفاده نشود، این قشر می‌تواند برای جامعه یک تهدید به حساب آمده و خطرآفرین باشد.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.