پرداخت تسهیلات، کشت گلخانه‌ای و پرورش ماهی در قفس از اولویت‌های صندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اشاره به کمک‌های خوبی که از سوی صندوق توسعه ملی تاکنون برای توسعه بخش کشاوری استان کهگیلویه و بویراحمد شده است، اظهار کرد: کشاورزی از حوزه‌های مهم و محورهای چهارگانه توسعه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد است.
 
وی با بیان این که در برنامه چهار ساله توسعه استان از این بخش به عنوان یکی از محورهای توسعه یاد شده است، افزود: به همین خاطر مسؤولان استانی همواره پیگیر مشکلات حوزه کشاوری هستند.
 
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: با پی‌گیری استاندار در سال 92 مبلغ 6 میلیارد تومان در قالب 27 طرح از طریق 6 بانک عامل صورت گرفت که به صورت 100 درصدی به مرحله انعقاد قرارداد رسیدند.
 
این مسؤول افزود: در سال 93 این صندوق برای استان مبلغ 34 میلیارد و 800 میلیون تومان در نظر گفت که نزدیک به 40 میلیارد تومان در قالب 97 طرح جذب شد.
 
گوهرگانی گفت: در سال 94 به رغم محدودیت‌ها مبلغ 29 میلیارد و 636 میلیون تومان از سوی صندوق برای بخش کشاورزی استان ابلاغ شد و تاکنون 25 میلیارد تومان آن جذب شده است.
 
وی به سیاست‌های سال جاری جهاد کشاورزی برای ارائه اعتبارات صندوق توسعه ملی اشاره کرد و گفت: امسال اولویت‌ها در پرداخت این اعتبارات در زمینه طرح‌های گلخانه‌ای و پرورش ماهی در قفس خواهد بود.
 
این مسؤول در ادامه اولویت‌های کنونی استان را در بخش‌هایی مانند آب و خاک و همچنین ایجاد صنایع تبدیلی دانست و گفت: اگر صنایع تبدیلی در استان ایجاد شود بسیاری از محصولات کشاورزان و باغداران استان به هدر نمی‌رود.
 
وی مشکل کنونی را مربوط به از بین رفتن محصولات و دست انداختن دلالان بر روی آن‌ها ذکر کرد و گفت: یکی از اولویت‌های اصلی ما در بخش کشاورزی به فضاهای سردخانه‌ای و همچنین ایجاد صنایع تبدیلی برمی‌گردد.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.