مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری کارگاه شبکه‌سازی تولید محصول سالم توسط زنان روستایی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

 
 
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مهدی متقیان با اشاره به نقش فرهنگ‌سازی در ترویج فرهنگ استاندارد در کشور اظهار کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در این زمینه بر عهده دارند.
 
مدیرکل استاندارد استان گفت: به همین منظور ارتباط خوبی با رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی استاندارد در کهگیلویه و بویراحمد داریم و از آن‌ها برای مشارکت در این امر استقبال می‌کنیم.
 
مدیرکل استاندارد حضور همه قشرها را برای ترویج این فرهنگ مهم ارزیابی کرد و گفت: یکی از کارهای ما بردن این موضوع به مدارس و آموزش و پرورش بود که در سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام دادیم.
 
وی با تشریح برخی از عملکردهای این اداره‌کل افزود: تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش در سال گذشته داشتیم و توانستیم همایشی خوب را نیز برگزار کنیم.
 
متقیان در ادامه از جامعه زنان به عنوان بهترین قشر برای نشر این فرهنگ در جامعه نام برد و گفت: باید از توان زنان به خصوص زنان خانه‌دار و روستایی در زمینه فرهنگ‌سازی فرهنگ استاندارد به خوبی استفاده شود.
 
مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص گفت: برنامه‌های آموزشی را در نظر گرفته‌ایم که یکی از آن‌ها کارگاه آموزشی نحوه شبکه‌سازی زنان روستایی است.
 
متقیان در ادامه افزود: این کارگاه آموزشی در راستای تولید محصول سالم در استان برگزار شد که یکی از برنامه‌های خوب استاندارد به شمار می‌رود.
 
مدیرکل استاندارد خاطرنشان کرد: برای فرهنگ‌سازی استاندارد تفاهم‌نامه‌ای میان این دستگاه با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری منعقد شده است.
 
وی به مفادی از این تفاهم‌نامه اشاره کرد و گفت: امسال و در خردادماه کارگاه‌های آموزشی نحوه شبکه‌سازی زنان روستایی را خواهیم داشت.
 
متقیان بیان کرد: برای تولید محصول سالم و همکاری جهاد کشاورزی، 60 نفر از زنان روستایی در این کارگروه شرکت خواهند کرد.
 
وی گفت: علاوه بر زنان روستایی همچنین مسؤولان دفاتر خدمات کشاورزی نیز در این کارگاه حضور خواهند داشت.
 
متقیان بیان کرد: فرهنگ‌سازی برای تولید محصولات ارگانیک و ترویج فرهنگ استاندارد و همچنین روند اخذ پروانه استاندارد و سایر برنامه‌ها را برای این تعداد خواهیم داشت.
 
انتهای پیام/و
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.