جشنواره ملی فیلم کوتاه با عنوان 'روح الله' در نگارستان امام خمینی اصفهان گشایش یافت .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،این جشنواره شب گذشته با حضور کارگردان پرآوازه سینما و تلویزیون که تولیدات زیادی با محوریت ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) و دفاع مقدس درکارنامه کاری خود دارد و جمعی از فیلمسازان و مسئولان این جشنواره، کلید خورد.                                                                    این جشنواره در چهار حوزه انیمیشن، داستانی، فیلم مستند و نماهنگ برگزار می شود و یکهزار اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره رسیده است.
از این تعداد 50 اثر شامل 27 اثر داستانی، هفت اثر انیمیشن، پنج اثر نماهنگ و سه اثر مستند برگزیده شده و به بخش مسابقه جشنواره راه یافته است.
فیلم های جشنواره همزمان با اصفهان در 13 استان کشور از جمله استان های تهران، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، خراسان، گیلان و قم اکران می شود.
ابراهیم حاتمی کیا در این آیین با ابراز خرسندی از اینکه امسال این جشنواره با نام 'روح الله' برگزار می شود ابراز امیدواری کرد: یاد، نام و سخنان امام (ره) سرلوحه فیلم سازی در کشور ما قرار گیرد و این جشنواره بیش از پیش مورد توجه باشد. 
وی با اشاره به ویژگیهای اخلاقی، صلابت و صراحت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، آشنایی با ایشان را برای همه نسلها بویژه هنرمندان وپویندگاه هنر فیلم لازم و ضروری دانست.
مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) استان اصفهان نیز هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج و شناساندن اندیشه امام خمینی با استفاده از زبان هنر و فیلم عنوان کرد.
حجت الاسلام والمسلمین عباس کمساری افزود: این جشنواره سالهای گذشته در شش دوره با عنوان 'آیینه و آفتاب' برگزار شد که چهار دوره آن در اصفهان بود.
وی گفت: امسال این جشنواره با عنوان ' روح الله ' در حوزه اندیشه ها و اراء امام خمینی برپاشده و قرار است سال آینده بصورت بین المللی برگزار شود.
درحاشیه این جلسه از خانواده شهید هنرمند مجید تیغ ساز تقدیر شد.
فیلم کوتاه ساخته ابراهیم حاتمی کیا درباره رحلت امام راحل (ره) با نام 'عطر پنهان' برای اولین بار در آیین افتتاحیه این جشنواره اکران شد.
همچنین مجموعه تصویری با عنوان ' لبخند روح الله ' شامل 45 قطعه عکس از لبخند امام برای اولین بار به نمایش گذاشته شد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار