همدان؛

برگزاری همایش کشوری «رشد بلور ایران» در دانشگاه ملایر

رئیس دانشگاه ملایر از برگزاری چهارمین همایش «رشد بلور ایران» با حضور پژوهشگران، استادان و دانشجویان سراسر کشور در دانشگاه ملایر خبر داد.

برگزاری همایش کشوری  «رشد بلور ایران» در دانشگاه ملایر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ بهمن حیاتی با اشاره به برگزاری بیش از 20 همایش ملی در دانشگاه ملایر در طول سال اظهار کرد: این همایش‌ها طی سال‌های گذشته نیز با حضور اساتید برجسته بین‌المللی و ملی و دانشجویان کشور برگزار شده است.

وی با اشاره به برگزاری همایش‌های ملی امسال در این دانشگاه گفت: تعدادی از این همایش‌ها در سال 94 برگزار شد که از ابتدای سال جاری تاکنون نیز دو همایش در دانشگاه ملایر برگزار شده است.

رئیس دانشگاه ملایر از برگزاری چهارمین همایش «رشد بلور ایران» با حضور پژوهشگران، اساتید و دانشجویان سراسر کشور در دانشگاه ملایر همزمان با ششم خردادماه خبر داد.

وی با اشاره به کاربردهای بلورهای رشدیافته در مجامع علمی افزود: این بلورها در لیزر، صنایع مرتبط با تجهیزات پزشکی، هسته‌ای و نظامی کاربرد دارند.

حیاتی به محورهای همایش اشاره کرد و گفت: این همایش در چهار محور اصلی شامل بررسی انواع روش‌های رشد بلور به صورت تجربی و نظری، رشد نانوبلورها و نانوساختارها، رشد صنعتی لایه‌های نازک مشخصه آبی بلورها و لایه‌های نازک و قطعات بلوری برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این همایش را انجام کارهای تخصصی مرتبط با صنعت در زمینه‌های ضروری در حوزه‌های مختلف و کاربردی در این زمینه دانست.

رئیس دانشگاه ملایر با اشاره به اینکه فراخوان برگزاری همایش از آبان ماه سال گذشته به سراسر دانشگاه‌های کشور ارسال شد، تصریح کرد: علاقه‌مندان و پژوهشگران تا 15 اسفندماه فرصت ارسال مقاله به این همایش را داشتند.

وی از ارسال 130 مقاله به دبیرخانه همایش خبر داد و گفت: بعد از بررسی هیأت داوران 91 مقاله برای حضور در این همایش پذیرفته شد.

حیاتی یادآور شد: از تعداد مقالات پذیرفته شده 9 مقاله به صورت شفاهی و 82 مقاله برای ارائه در قالب پوستر ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه ملایر تصریح کرد: با توجه به رویکرد تخصصی این کنفرانس و کاربرد ضروری این بلورها برای کشور، تعداد محدودی از مقالات سطح بالا پذیرفته شده که 114 استاد و دانشجوی تحصیلات تکمیلی در این همایش حضور دارند.

وی از حضور پروفسور ناصر تجبر از اعضای هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد و یکی از پیشکسوتان رشد بلور در ایران به عنوان سخنران اصلی این همایش خبر داد و گفت: استادان برجسته دیگری از سراسر کشور نیز در این همایش حضور دارند.

حیاتی یادآور شد: سومین همایش ملی انگور و کشمش نیز در هفتم مهرماه سال جاری در این دانشگاه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.