رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گناباد از برگزاری بازی های بومی محلی همزمان باهفته میراث فرهنگی در روستای سنو شهرستان گناباد خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، امان الله نوروزی افزود: جشنواره بازی‌های بومی محلی روستای سنو هرساله با هدف تشویق مردم به سمت و سوی تفریحات سالم، احیاء بازی‌های بومی و محلی برگزار می‌شود.
وي اظهار داشت: هر چه زمان می‌گذرد مردم از آداب نیک و زندگی ساده گذشته دور می‌شوند و دور شدن مردم کشورمان از هویت و تمدن خود به یک دغدغه برای بسیاری از کارشناسان فرهنگی کشور تبدیل شده است.

نوروزی افزود: بازی‌های بومی محلی گنجینه‌ای از هویت و فرهنگ تاریخی ما است که علاوه بر جنبه‌های نشاط، پیوستگی عمیقی با معیشت مردم در دوره‌های گذشته دارد.

در اين ارتباط هم چنين عضو انجمن میراث فرهنگی و گردشگری روستای سنو بیان داشت: بازی‌های بومی محلی روستای سنو هر ساله با حضور پرشور اهالی روستای سنو و با هدف تشویق مردم به سمت و سوی تفریحات سالم، احیای بازی‌های بومی و محلی برگزار می‌شود و با همه تنوع هزینه چندانی ندارد.

اصغر صادقیان گفت : بازیهای بومی محلی روستای سنو امسال همزمان با هفته میراث فرهنگی و گرامیداشت آزادسازی خرمشهر با حضور مسئولین شهرستان و اهالی روستا در رشته "گال بازی" و "طناب کشی" با همکاری انجمن میراث فرهنگی و گردشگری روستا و هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی گناباد برگزار شد.

روستای سنو از توابع بخش کاخک شهرستان گناباد در 20 کیلومتری غرب واقع شده است و با داشتن آثاری چون برج و آب انبار حصارده ، آس های آبی ، موزه زعفران و مناطق ییلاقی همچون کیسو و چشمه از مناطق ییلاقی و گردشگرپذیر شهرستان گناباد است.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.