مصطفی لو رئیس هیأت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی استان قم گفت: کوهنوردان توانمند قم صعود به چهار قله ورزشی قم را با موفقیت به پایان رساندند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی رشته‌های متنوعی همچون کوهپیمایی، سنگ‌نوردی، برف و یخ‌نوردی، ناوبری، دیواره‌‌نوردی، کویرنوردی و چندین رشته زیر مجموعه خود دارد.

مصطفی لو رئیس هیأت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی استان قم بیان کرد: جدید‌ترین برنامه‌‌ای که با موفقیت اجرا شد به فتح قله‌های مرتفع استان توسط کوهنوردان قم اختصاص داشت.

وی افزود: کوه‌پیمایی یکی از رشته‌های ورزشی است که در بخش قهرمانی و از نظر کسب مدال و افتخار به آن نگاه نمی‌شود بلکه به عنوان یک ورزش شناخته شده، شاخص‌ترین و بارزترین نمونه در حوزه فعالیت‌های همگانی ورزش مورد توجه است.

مصطفی‌لو عنوان کرد: ورزش کوه‌پیمایی یکی از راه‌کارهای توسعه ورزش همگانی به شمار می‌رود و رشته‌‌ای است که با در صورت توجه بیشتر و نگاه بهتر دارای این قابلیت است که با استفاده از امکانات موجود در طبیعت تاثیر مستقیمی در توسعه ورزش همگانی و افزایش حضور عموم افراد جامعه در فعالیت‌های ورزشی باشد.

رئیس هیأت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی استان قم ابراز کرد: با همین هدف، گروه‌های کوهنوردی استان قم به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، برنامه‌های متنوعی را طراحی کرده و در ارتفاعات حومه و داخل قم به انجام رساندند.

وی خاطرنشان کرد: در صعودهای انجام شده از نظر تعداد کوهنورد، گروه کوهنوردی عارف با تعداد 100 ورزشکار و صعود به ارتفاعات کوه‌های فردو و وشنوه قم در صدر قرار دارد، ضمن اینکه کوهنوردان این گروه برای رسیدن به هدف خود بیش از 20 کیلومتر را پیموده  و موفق به فتح قله‌ سلطان سرشاد شده‌اند.

در پایان یادآور شد: گروه کوهنوردی آدینه نیز در برنامه صعود خود به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، صعود به قله میرقاسم به ارتفاع سه هزار متر در روستای کرمجگان را به سرانجام رساند، در حالی که این صعود با حضور 18 نفر از کوهنوردان عضو این گروه صورت گرفت و برنامه اجرا شده توسط گروه فرهنگ نیز با حضور 85 در بازدید از آبشار هفت چشمه انجام شد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار