10 بنای تاریخی استان قزوین به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی به بخش خصوصی واگذار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از قزوین؛مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: این بناها قرار است امسال و سال آینده به منظور احیاء، تأمین هزینه های نگهداری و کاهش هزینه ها و تصدی گری دولت به بخش خصوصی واگذار شود اما مالکیت آنها همچنان برعهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواهد بود.

محمدعلی حضرتی افزود: اجرای برنامه های فرهنگی، کاربری اقامتی و پذیرایی، به عنوان کارکردهای اصلی این بناها تعریف شده است.

وی ، واگذاری 22 بنا از جمله خانه های تاریخی، گرمابه ها، آب انبارها و کارون سراها به بخش خصوصی  تا سال 1400را ، از اهداف میان مدت این اداره کل برشمرد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان گفت : ساخت 10 هتل و سه مجتمع اقامتی - پذیرایی و راه اندازی و گسترش موزه های خصوصی، موضوعی و مشارکتی با هدف شناسایی و مستندسازی اموال تاریخی و فرهنگی هم در اولویت طرح های اقتصاد مقاومتی است.

حضرتی افزود : راه اندازی دو موزه مشارکتی و دو موزه روستایی در سال جاری و سال آینده از جمله این طرح هاست.وی ادامه داد :  تا سال  1400 هم راه اندازی پنج موزه دیگر با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی دنبال می شود.

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی استان ،  با توجه به صادرات سالانه 5 میلیون دلار از صنایع دستی استان به خارج از کشور، راه اندازی دو موسسه صادرکننده صنایع دستی طی 5 سال آینده از دیگر طرح های حوزه اقتصاد مقاومتی است. 

هزار و 309 اثر استان قزوین در فهرست آثار ملی ثبت شده و این استان از این نظر پس از استان های کرمان، فارس و اصفهان در رده چهارم قرار دارد.

 هزار و 32 اثر ثبت شده استان مربوط به محوطه ها و تپه های تاریخی است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار