پروژه های شهرداری آبادان با حضور بخش خصوصی سرعت می گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛شهرداری از جمله سازمان هایی در شهرستان آبادان است که درسال های اخیر توانسته با همکاری دو جانبه بین شهردار و اعضای شورای اسلامی شهرستان و همچنین بستر سازی مناسب، تغییراتی را چه در چهره شهر و چه در ارگان های زیر مجموعه خود به وجود آورد به شکلی که این تغییرات برای مردم قابل لمس بوده است.از طرفی شهرداری آبادان همچنین توانست در نوروز 95 با ورود حدود چهار میلیون و 500 مسافر به شهرستان با مدیریت، نظم و ترتیب مناسبی را در شهر ایجاد کرده و اقدامات موثری را در رابطه با ساماندهی مسافران برقرار کند.البته اینگونه اقدامات و برنامه های مختلف شهرداری آبادان، در سال های اخیر تا حدودی توانسته رضایت مندی شهروندان را جلب کند اما این سازمان همچنان برای رسیدن به اِلِمان های شهرهای استاندارد راه درازی را درپیش دارد.

یکی از شهروندان آبادانی درخصوص وضعیت شهر و اجرای پروژه های مختلف در شهرستان گفت: متاسفانه بعد از قبول قطنامعه و ورود شهروندان به منطقه، شاهد اقدام خاصی از سوی شهرداری نبوده ایم و همچنان با مشکلاتی از قبیل کمبود فضاهای تفریحی و سرگرمی برای نونهالان و جوانان، نداشتن آسفالت مناسب در خیابان ها و کوچه ها به خصوص در مناطق کم برخوردار، نبود نظافت و جمع آوری مناسب زباله و نخاله در سطح شهر روبرو هستیم.

محمد نعیمی ادامه داد: البته از طرفی باید اشاره کنم که شهرداری توانسته در دو سال گذشته با برپایی جشن ها و مسابقات مختلف و همچنین ایجاد اندک فضای سبز و پارک های محله ای در محلات، روحیه نشاط و شادابی را به مردم آبادان تزریق کند اما اینگونه اقدامات در مقابل سیل مشکلات شهری چندان به چشم نمی آئید.

فوزیه امیری دیگر شهروند آبادانی درخصوص اجرای پروژه های مختلف زیباسازی  در شهرستان گفت: به طور حتم ایجاد فضای سبز و زمین های بازی و ورزش در تابستان های طولانی آبادان یکی از مواردی است که شهرداری باید برای اجرای آن اهتمام ویژه داشته باشد تا جوانان و نوجوانان به جای سرگرمی های مخرب با استفاده از این امکانات روزهای تعطیلات خود را سپری کنند.

وی ادامه داد: البته این گونه امکانات باید با جانمای های برنامه ریزی شده اجرا شود که در دو سال گذشته با تقسیم زمین های چمن مصنوعی و پارک های محلی در مناطق کم برخوردار، اقدامات مناسبی انجام شده است.

شهردار آبادان نیز دراین خصوص گفت: اجرای پروژه های شهری، در راستای تسریع پیشرفت فیزیکی پروژه ها است و اجرای طرح های مختلف عمرانی با صرف بودجه قابل توجه شهرداری، از اساسی ترین اقدامات به منظور پیشرفت افق آینده شهری آبادان است.

محمودرضا شیرازی افزود: با توجه به احساس مسئولیتی که شهروندان برای رعایت حقوق شهروندی دارند و وظایف خود را در قبال شهرداری انجام می دهند، این ارتباط نیز دوسویه  است ، و شهرداری آبادان با حساسیت و سرعت خاصی نسبت به انجام پروژه ها، عمران شهری را دنبال می کند.

وی تصریح کرد: امروز مردم از شهرداری ها انتظار احداث پروژه هایی دارند که رفاه و آسایش و امنیت را برای شان به ارمغان آورد و خوشبختانه با پی گیری ها و اهتمام ویژه مسئولان شهرداری، پروژه ها در زمان بندی مناسب و با کیفیت مطلوبی در حال پیشرفت است.

شهردار آبادان با اشاره به پروژه های عمرانی شهرستان در سال جدید گفت: براساس ماده 27 قانون مالی دولت، تصمیم گرفته شده هیچ اعتباری از محل تملک و دارایی در اختیار مراجع دولتی قرار داده نشود به همین دلیل باید پروژه ها از طریق بخش خصوص انجام شود .

وی با اشاره به تصمیم دولت براساس ماده 27 گفت: همه دستگاه های دولتی مکلف هستند پروژه های نیمه تمام را به بخش خصوصی سپرده و دولت هیچ گونه اعتباری برای این پروژه ها تخصیص نمی دهد.

شهردار آبادان با اشاره به شناسایی پروژه های شهرستان در سال جدید اظهار کرد: حدود 60 میلیارد تومان پروژه تعریف شده در منطقه وجود دارد که تاکنون 40 میلیارد تومان آن به مناقصه رفته و به زودی اطلاع رسانی می شود.

وی با اشاره به اهمیت ورود بخش خصوصی برای اتمام پروژه های شهری در آبادان گفت: باید آگاه باشیم که حضور بخش خصوصی در اتمام پروژه ها از اهمیت ویژه ای برای شهرداری برخوردار است و اصحاب رسانه باید برای تشویق این بخش اقدامات منظمی را در سرلوحه کار خبری خود داشته باشند.

شیرازی همچنین با گله مندی از معضلات مربوط به فاضلاب شهرستان ادامه داد: یکی از مهمترین و سخترین معضلات شهری آبادان مربوط به زیرساختی به نام فاضلاب است

وی افزود: از مسئولان استانی و نماینده های مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی می خواهم با نگاه دقیقتر و جدی تری این معضل را پیگیری کرده و آن را به دست فراموشی نسپارند زیرا با حل این مشکل بسیاری از معضلات شهرداری به خصوص در حوزه آسفالت اصلاح می شود.

حمید حنظل عیدانی یکی از اعضای شورای شهر آبادان نیز در این زمینه گفت:هدف اعضای شورای شهر رسیدگی به شرایط نابسامان شهر است و اعضای شورا نیز از این تلاش دریغ نمی کنند.

وی ادامه داد: یکی از الویت های شهردار، اجرای برنامه های مصوب شورای شهر است و اعضا به همراه شهردار اهتمام ویژه ای نسبت به این موضوع دارند.

عضو شورای شهر آبادان گفت: یکی از مشکلات شهری آبادان پایان نیافتن پروژه هایی است که تاریخ بهره برداری آن به شهروندان اعلام شده است و این موضوع، عملکرد شورا و شهرداری را زیر سوال برده است.

عیدانی ادامه داد: بسیاری از مسائل شهری باید با اتحاد و همدلی پیش رفته و شهردار آبادان باید با اهتمام بیشتری فعالیت های خود را انجام دهد لذا لازم است تا شهردار و شورای شهر در یک جهت حرکت کنند که برآیند آن خدمت رسانی مطلوب به مردم و جلب رضایت آنهاست.

اقدامات شهرداری ها در مناطق مختلف شهری هر منطقه، سبب می شود مردم با نگاه دقیقتری به شهرشان خیره شده و در راه یاری رساندن به این ارگان مهم فعالیت بیشتری داشته باشند و از طرفی اصلاح زیرساخت های نامناسب و جایگزین کردن فضاهای زیبای شهری در جذب گردشگر و بخش خصوصی راه گشای شهرداری ها است.در این زمینه نیز شهرداری آبادان در حال برداشتن گامهای مهمی برای رفع معضلات عدیده این شهر است .

 ادامه این روند نوید بخش فرا رسیدن روزی است که وقتی یادی از آبادان بشود زیباییهای آن در ذهن تداعی شود نه مشکلات نفس گیر و فراوان آن.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.