مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از ابلاغ سند ملی سلامت جوانان به تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور خبر داد.

محمد اسماعیل مطلق مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت سند ملی سلامت جوانان گفت: این سند شامل تامین همه جانبه جوانان اعم از عدالت در دسترسی به خدمات سلامت، اصالت خانواده، تعاون و همکاری در تحقق سلامت جوانان ، تاکید بر عوامل محیطی و اجتماعی موثر بر سلامت آنها و توانمندسازی برای کنترل سرنوشت فرعی واجتماعی خود است.

وی افزود: این سند با همکاری ارگان‌های مختلف از جمله اداره ورزش جوانان، بسیج، هلال احمر و بهزیستی تدوین و در شورای عالی سلامت جوانان در وزارت ورزش و جوانان بررسی و اشکالات آن به وزارت بهداشت ابلاغ شد.

مطلق ادامه داد: سند ملی سلامت جوانان پس از رفع اشکال مجدد به وزارت ورزش و جوانان ابلاغ و مورد تایید قرار گرفت و به تمام دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شد.

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در خصوص علل عمده مرگ در جوانان عنوان کرد:از عمده دلایل مرگ در جوانان تصادفات جاده ای، خودکشی، خشونت، سکته قلبی، اختلال جسمی و روانی ناشی از سو مصرف مواد، سوختگی، برق و غرق شدن در آب‌های طبیعی است.

وی در پایان گفت: در این سند به مسله خود مراقبتی جوانان در قالب سفیران دانشجو توجه شده که در این راستا برنامه هایی را در دانشگاه های علوم پزشکی از سال 94 آغاز کردیم. 
   
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار