پارلمان هلند طرح سلب حق شهروندی از افراطیون دو تابعیتی را تصویب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت امنیت و دادگستری هلند اعلام کرد نمایندگان پارلمان هلند سه شنبه طرحی بحث برانگیز را تصویب کردند که امکان سلب تابعیت افراطیون دو تابعیتی را که به یک سازمان تروریستی پیوسته اند حتی در صورتی که محکوم نشده اند، فراهم می کند.

تصویب این طرح در حالی صورت گرفت که اروپا از چند ماه پیش شاهد حملاتی در پاریس در ماه نوامبر و در بروکسل در ماه مارس است. این حملات را افراطیون اروپایی که پس از جنگیدن در سوریه در کنار داعش به کشور خود بازگشته اند، انجام داده اند.

وزارت امنیت و دادگستری هلند در بیانیه ای اعلام کرد «در صورتی که این افراطیون به هلند بازگردند ممکن است خطری مستقیم برای امنیت ملی ما محسوب شوند: بنابراین دولت به ابزار سریعی برای پیشگیری از بازگشت این افراد به کشور نیاز دارد.»

ویبه الکما سخنگوی وزارت امنیت و دادگستری در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: «وزیر دادگستری می تواند در خصوص سلب تابعیت این افراد حتی در صورتی که آنان در پرونده های مربوط به تروریسم مجرم شناخته نشده باشند ، تصمیم گیری کند.»

این وزارتخانه افزود: «در این صورت این افراطی همچنین به عنوان خارجی نامطلوب شناخته خواهد شد .»

بنابراعلام این بیانیه «این دو تدبیر مانع از بازگشت قانونی این افراد به هلند و به فضای شنگن خواهد شد.»

این منبع افزود: «سلب تابعیت پس از آن ممکن خواهد شد که کسی در خارج باشد و به یک گروه تروریستی بپیوندد.»

معیار آن هم به این صورت است که سازمان هایی که امنیت ملی را تهدید کنند یعنی سازمان هایی که «علیه جامعه هلند و به صورت گسترده تر جامعه غربی عمل کنند و نگران استفاده از خشونت برای دستیابی به آرمان های خود نباشند.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار