با افزایش خطر حملات تروریستی در فرانسه، مسئولان این کشور تدابیر جدیدی امنیتی را اتخاذ کرده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گییوم پپی "Guillaume Pepy" رئیس شرکت راه آهن فرانسه یکشنبه اعلام کرد در چارچوب تشدید تدابیر امنیتی پس ازحملات پاریس، به زودی در برخی از قطارها ماموران مسلح لباس شخصی تردد خواهند کرد.

این مقام فرانسوی در نشستی خبری با شماری از رسانه های فرانسوی اعلام کرد: ماموران امنیتی ما به زودی به صورت مسلح و با لباس شخصی در قطارها تردد کنند.
پپی تاکید کرد: این مامور گشتی ، فردی ماهر خواهد بود که آموزش دیده و ماهر در تیراندازی است.

درحالی که شرکت راه آهن فرانسه تاکنون مامورانی را در اختیار داشت که فقط با لباس فرم می توانستند از سلاح خود استفاده کنند، این ماموران در آینده لباس شخصی خواهند بود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، رئیس شرکت راه آهن فرانسه تاکید کرد: اصل این است که آنها دیده نشوند.

قانونی درباره امنیت حمل ونقل که امکان این تغییر را فراهم می کند، ‌چهارشنبه  اجرا خواهد شد.

این مقام فرانسوی همچنین تایید کرد تدابیر امنیتی از نوع تدابیر فرودگاه ها را در هنگام حرکت یا ورود قطارهای تالیس  Thalys - که فرانسه را به بلژیک ، آلمان و هلند متصل می کند- پس از بحث های مربوط به هزینه آن، برقرار خواهد کرد.

گیوم پپی اذعان کرد : "حملات از جمله حمله تالیس، ‌ما را منقلب کرده است و ایستگاه های راه آهن هم ممکن است هدف حمله قرار گیرند."

اوت 2015، از کشتاری در آخرین دقایق، در یک قطار آمستردام به پاریس می رفت، ‌پیشگیری شد زیرا شماری از مسافران فرانسوی ، انگلیسی و آمریکایی این قطار توانستند مردی به شدت مسلح را که یک افراطی اعلام شد، دستگیر و خلع سلاح کنند.

فرانسه سال 2015 شاهد بدترین حملات در خاک این کشور با دو حمله افراطیون در ژانویه و دسامبر بود. حملاتی که به کشته شدن مجموعا 147 نفر و زخمی شدن صدها نفر دیگر منجر شد.

در بروکسل ، وسایل حمل ونقل عمومی ( فرودگاه و مترو) بیست ودوم مارس هدف حملاتی قرار گرفت که به کشته شدن 32 نفر و زخمی شدن 340 نفر انجامید.

 در میان تدابیر امنیتی که شرکت قطارهای فرانسه پیش بینی کرده است می توان به بررسی دائم دوربین های مدار بسته در یک مرکز امنیتی اشاره کرد.

شرکت راه آهن فرانسه علاوه بر بررسی چمدان ها ،‌همچنین چندین سگ بویاب و حدود 20 واحد ویژه را که مسئول شناسایی مظنونان احتمالی هستند، در اختیار دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار