رئیس جهاد دانشگاهی لرستان از راه اندازی پنج شرکت دانش بنیان توسط این نهاد در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ علی نادر دهقان صبح چهارشنبه در چهل و دومین گردهمایی معاونین آموزشی جهاد دانشگاهی در سالن اجتماعات استانداری لرستان اظار داشت: برنامه های ویژه ای برای تقویت زبرساختهای پژوهش و فناوری در جهاد دانشگاهی و استان لرستان در دست اجراست که در این زمینه با تلاشهای صورت گرفته ۳۸ شرکت دانش بنیان و هسته فناور در مرکز رشد جهاددانشگاهی فعالیت دارند.
وی افزود: بر این اساس تا پایان خرداد ماه سال ۹۶ نیز ۵ شرکت دانش بنیان دیگر از طریق جهاد دانشگاهی به استان تحویل داده می شود.
رئیس جهاد دانشگاهی لرستان ادامه داد: ایجاد اولین فن بازار منطقه ای وابسته به جهاد دانشگاهی نیز از مهمترین اقداماتی بوده که در کنار توسعه کمی و عمرانی در جهاد دانشگاهی در دستور کار بوده است.
دهقان ادامه داد: در زمینه ظرفیت های استان از جمله سنگ برای کاهش مشکلاتی از قبیل رفع خام فروشی نیز کارگاه های تراش سنگ و ... ایجاد شده و مرکز بهینه سازی مصرف انرژی نیز در جهاد دانشگاهی راه اندازی شده است.
وی به همکاری ها و اقدامات مشترک صورت گرفته با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای راه اندازی مرکز درمان ناباروی و رویان در استان اشاره کرد و افزود: از آنجا که لرستان جز ۵ استانی است که وزارت بهداشت باید در این حوزه با آن همکاری و کمک داشته باشد، مجوزهای لازم برای ایجاد مرکز درمانی و پژوهشی ناباروری و رویان در استان کسب شده است.
رئیس جهاد دانشگاهی لرستان خاطر نشان کرد: مجتمع علمی و تحقیقاتی گیاهان دارویی، مرکز آموزشی کوهدشت، تکمیل ساختمان ستادی جهاد دانشگاهی، برگزاری همایش تشکل های زیست محیطی و ایجاد مرکز درمان ناباروری و رویان از مهمترین برنامه هایی است که باید سال جاری توسط جهاد دانشگاهی اجرایی شود.
انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.