معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر گفت: آب مصرفی ساکنان روستای جنت آباد از چاه کشاورزی تامین می شود که به هیج وجه قابل آشامیدن برای انسان نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از زاهدان،،دکتر فیض الرحمن رسولی زاده از نبود آب لوله کشی در این روستا انتقاد کرد و اظهار داشت: با وجود گرمای بالای 45 درجه و شیوع انواع بیماریهای انگلی، روده ای و عفونی در منطقه ایرانشهر تامین آب سالم و بهداشتی از ضروریات نخست عدالت در سلامت جامعه است.

وی گفت: تامین آب سالم و بهداشتی برای روستاهای فاقد آب لوله کشی در شهرستان ایرانشهر به سبب وضعیت گرمای هوا به مراتب ضروری تر از سایر نقاط کشور است و باید هرچه سریع تر محقق شود.

وی با تاکید بر مصرف نشدن آب از موتور پمپ های کشاورزی برای آشامیدن، تصریح کرد: روستاییان در صورتی که مجبور به استفاده از این نوع آب هستند باید حتما آن را قبل از مصرف بجوشانند.

رئیس شورای اسلامی روستای جنت آباد نیز با بیان اینکه آب آشامیدنی اهالی این روستا از موتور پمپ های کشاورزی تامین می شود، گفت: پیگیری و نامه نگاری های فراوانی با مسئولان دست اندرکار صورت گرفته است.

کمال بامری ادامه داد: با وجود قول های فراوان مسئولان برای رفع این مشکل، هیچ گونه اقدام قابل توجهی برای تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی مردم این روستا نشده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار