دولت افغانستان، از هیبت الله آخوندزاده رهبر جدید طالبان خواسته تا به جنگ و درگیری ها پایان داده و به پروسه صلح بپیوندد.

دولت افغانستان از رهبر جدید طالبان خواست به پروسه صلح بپیونددبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ریاست جمهوری افغانستان، از هیبت الله آخوندزاده رهبر جدید طالبان خواسته تا به جنگ و درگیری ها پایان داده و به پروسه صلح بپیوندد.

"دوا خان مینه پال" معاون سخنگوی ریاست جمهوری گفته است که رهبر قبلی طالبان بر جنگ و کشتار تأکید می‌کرد و از رهبر جدید آنها چنین توقع می‌رود که راه صلح را انتخاب کند.
 
مینه پال تصریح کرد:حکومت افغانستان این را برای آنها یک فرصت خوب می‌شمارد و آنها باید از این فرصت برای صلح استفاده کنند. این یک شانس خوب است زیرا رهبر قبلی آنها مخالف صلح بود و به پیام‌های صلح با انتحار و انفجار پاسخ می‌گفت. حالا یک فرصت خوب فراهم شده است تا آنها از کشتن مردم افغانستان دست بکشند و با روند صلح همراه شوند.
 
این گفته ها در حالی مطرح می گردد که گروه طالبان با تایید مرگ ملااختر محمد منصور رهبرشان در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در خاک پاکستان، هیبت الله آخوندزاده را به سمت رهبر جدیدشان تعیین کردند.
 
ریاست جمهوری و ریاست اجرایی افغانستان، آمریکا و ناتو پس از تایید کشته شدن ملامنصور گفته بودند که وی مانع گفتگوهای صلح بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.