مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: از زمان آغاز احداث سد تنگ‌سرخ در سال 90 تا 94 مبلغ 120 میلیارد ریال برای ساخت این سد هزینه شد.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ علی لطفی در بازدید صبح امروز حمید چیت‌چیان از روند احداث سد تنگ‌سرخ یاسوج اظهار کرد: عملیات ساخت این سد از سال 90 آغاز شده که از زمان آغاز احداث تا سال 94 مبلغ 120 میلیارد ریال هزینه شده است.
 
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از این مبلغ 70 میلیارد ریال از طریق اوراق مشارکت و بقیه به صورت ریالی تأمین شده، ضمن اینکه 42 میلیارد ریال به پیمانکار طرح پرداخت شده و 20 میلیارد ریال دیگر نیز طلبکار است.
 
وی با اشاره به مشکلات پیش روی احداث سد تنگ سرخ یاسوج افزود: زمین‌های کشاورزی و باغات مردم تنگ سرخ در مسیر احداث این سد هستند که برای ادامه کار 340 هکتار از اراضی مردم باید تملک شود.
 
این مسؤول به مشخصات سیستم انحرافی سد اشاره کرد و گفت: تراز تاج این سد 2 هزار و 22 متر از سطح دریا، ارتفاع فراز بند اصلی 26 متر، طول تاج 291 متر و عرض تاج 8 متر است.
 
لطفی با اشاره به اینکه سد از نوع خاکی با هسته رسی است، خاطرنشان کرد: قطر تونل انحرافی سد 5 متر و طول تونل انحرافی 270 متر است.
 
انتهای پیام/ف
برچسب ها: اعتبار ، هزینه ، سد تنگ سرخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.