رئیس ستاد توسعه فناوری‌های نوین گفت: در حال‌حاضر بیش از ۱۶۰ شرکت در سطح کشور در حوزه تولیدات مبتنی بر فناوری فعالیت دارند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سعید سرکار افزود: متاسفانه دانشگاه‌های کشور حول محور آموزش فعالیت می‌کنند و شاهد تربیت نیروی انسانی با نازل‌ترین شرایط در حوزه پژوهش هستیم که در سیستم دانشگاهی فعالیت‌های مبتنی بر پژوهش و تحقیقات برای دانشجویان در نظر گرفته نشده و این در حالی است که جوانان و دانشجویان ایرانی توانایی بسیاری در زمینه تولید محصولات مبتنی بر فناوری دارند.

وی گفت: در رابطه با توانمندسازی دانشجویان اقدامات مناسبی انجام نشده و در عین حال شاهد این هستیم که دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی خود وابسته به یک کار می‌شوند که نمی‌توانند اشتغال ایجاد کنند.

رئیس ستاد توسعه فناوری‌های نوین کشور تصریح کرد: فدراسیون سرآمدان علمی کشور با حضور 100 نفر از دانشمندان برجسته کشور تشکیل شده است و تلاش داریم که فعالیت‌های مبتنی بر خلاقیت و تولیدات دانش بنیان در این مجموعه انجام شود که در حال‌حاضر 40 درصد از تولیدات علمی که ثبت اختراعات بین‌المللی می‌شوند در حوزه نانو بوده و ما در این حوزه در جهان رتبه ششم را داریم که ایران بهترین الگو برای کشورهای در حال توسعه در زمینه تولید محصولات نانو است.

سرکار افزود: در حال‌حاضر بیش از 160 شرکت در حوزه فناوری در سطح کشور فعالیت می‌کنند که تا به امروز 330 محصول در کشور تولید شده است و پیشرفت مناسبی در این زمینه حاصل شده است به طوری که در سال 2000 فقط 10 مقاله در نانو بوده که هم‌اکنون در سال گذشته به بیش از 6 هزار مقاله رسیده است.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، فعالیت ، شرکت ، فناوری ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.