استاندار اردبیل از تامین 10 هکتار زمین برای استقرار و توسعه پارک علم و فناوری این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش در نشستی با معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در استانداری اردبیل گفت: این زمین از اراضی دولتی است و با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان تامین شده و برای آماده سازی آن 4 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

وی افزود: پارک علم و فناوری اردبیل از یک سال پیش راه اندازی شده و استقرار آن در محل مناسب و بزرگ و تلاش برای ترویج پژوهش و فناوری و خلق ثروت از ایده در استان به عنوان یک مگاپروژه پیگیری می شود.

استاندار اردبیل اظهار کرد: زمین تامین شده برای پارک علم و فناوری اردبیل در محوطه دانشگاهی قرار دارد و مورد استقبال دانشگاهیان و علاقمندان قرار خواهد گرفت.

خدابخش بیان کرد: اردبیل استانی سبز تلقی می شود و چون برای آوردن صنایع آلاینده به استان های سبز محدودیت وجود دارد توسعه و تجهیز پارک علم و فناوری اردبیل با جدیت پیگیری می شود.

معاون پژوهش و فناوری وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری نیز در این نشست گفت: پیگیری مسوولان اردبیل برای تجهیز و تقویت پارک علم و فناوری این استان قابل تقدیر است و معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم از شرکت ها و آزمایشگاه های حوزه فعالیت خود حمایت می کند.

وحید احمدی افزود: انتظار داریم با تلاش مسوولان استان ردیف اعتباری لازم برای پارک علم و فناوری اردبیل ایجاد شود و لازم است کارگروه پژوهش و فناوری این استان نیز فعال شود.

وی اظهار کرد: تعامل مستمر و سازنده بین استانداری و دانشگاه ها در برخی از استان ها از جمله استان فارس موجب افزایش فعالیت علمی و تامین اعتبار لازم برای پژوهش و فناوری آن استان شده و استان های دیگر نیز باید به آن شیوه عمل کنند.

وی از استادان دانشگاه ها خواست یک روز از کار موظفی خود را به عنوان مشاور صنعت در شرکت ها و کارگاه های دانش بنیان و صنعتی سپری کنند و همراهی مسوولان استانی با آنها نیز می تواند مفید باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.