پیش از ظهر امروز در راس هیاتی وزرای اقتصاد کشور آذربایجان و وزیر ارتباطات ایران از راه آهن قزوین - رشت -آستارا بازدیدکردند.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان،از رشت ، در این بازدید 130 کیلومتر از مسیر 164 کیلومتری را آهن قزوین  - رشت آماده ریل گذاری شد و این در حالی است که تاکنون 58 کیلومتر از این مسیر ریل گذاری شده است و از مجموع 286 میلیارد تومان اعتبار سال 94 بالغ بر 170 میلیارد تومان اختصاص یافته ودر سال جاری نیز برای تکمیل عملیات اجرایی آن 420 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

بازدید وزیر اقتصاد آذربایجان و وزیر ارتباطات از راه اهن قزوین - رشت - آستارا


تکمیل نهایی این پروژه ریلی، بالغ بر536 میلیارد تومان اعتبار نیازدارد.

نورزاد معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه برای ساخت  راه آهن آستارا 1300 میلیارد تومان نیاز است،افزود: جمهوری آذربایجان برای احداث خط آهن رشت-آستارا سرمایه گذاری به میزان 500 میلیون دلار را پیشنهاد داده است ومذاکرات برای مشارکت روسیه  در این خط ریلی نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به اشتیاق کشور های همسایه به برای سرمایه گذاری در اجرای این طرح گفت: با امتداد این خط ریلی حمل بارهای مربوط به جمهوری آذربایجان ، قفقاز و روسیه از طریق شبکه سراسری جمهوری آذربایجان وارد ایران شده و از داخل ایران در قالب حمل و نقل ترکیبی به نقاط مختلف جهان ترانزیت خواهد شد. 

بازدید وزیر اقتصاد آذربایجان و وزیر ارتباطات از راه اهن قزوین - رشت - آستارا

نورزاد ازجانمایی ایستگاه دیگری در رشت خبر داد وگفت: به دستور وزیر راه و شهرسازی، شرکت زیر ساخت با هماهنگی استانداری گیلان و راه و شهرسازی استان درحال انجام مطالعات برای جانمایی ایستگاه دیگری در داخل شهر رشت است.

وی افزود:راه آهن رشت- انزلی نیز  بطول 41 کیلومتر در قالب 3 قطعه می‌باشد که ساخت قطعه اول آن بطول 18 کیلومتر در حال اجراء است و به بندرانزلی و منطقه آزاد انزلی متصل خواهد شد زیرسازی این مسیر بیش از  20 درصد پیشرفت کار دارد و در مجموع براساس برآوردهای اولیه برای ساخت آن 420 میلیارد تومان هزینه نیاز است.


انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.