رئيس اداره عمران و بهسازی شهری اداره كل راه و شهرسازی استان گیلان از پرداخت تسهیلات در محدوده بافت های فرسوده شهری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛ منوچهر مومني گفت : یکی از اقدامات بسیار مهم و تاثیر گزار در بازآفرینی پایدار محله ها و محدوده های هدف ، بافت های فرسوده و ناکارآمد میانی می باشند که با پرداخت تسهیلات جهت نوسازی ساختمان های مسکونی این بافت ها ، باید در مسیر احیاء ، بهسازی و نوسازی آنها گام برداشت .

رئيس اداره عمران و بهسازي شهري اداره كل راه و شهرسازی استان گیلان با اشاره به سیاستهای وزارت راه و شهرسازی و البته تأکید و پیگیری مقام عالی وزارت در مقوله بازآفرینی شهری پایدار و به تبع آن احیای بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری گفت ؛ به منظور بسترسازی و تسهیل گری مسیر نوسازی این بافت ها براساس مصوب هیأت وزیران تسهیلات یارانه ای را به متقاضیان نوسازی پرداخت می نماید.
وي در ادامه ، ضمن تأکید بر این مهم که احیای بافت های ناکارآمد صرف نظر از زیباسازی سیمای شهری از لحاظ ارتقای وضعیت فرهنگی و اجتماعی این محلات بسیار موثر است، تصریح کرد : مبلغ تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در شهر رشت به ازای هر واحد  50 میلیون تومان و در سایر شهرهای استان 30 میلیون تومان بوده و مدت بازپرداخت آن 12 سال است که از این مدت 2 سال مربوط به دوران مشارکت است.
گفتنی است ، از تسهیلات مذکور در سال گذشته مجموعاٌ 4511 واحد به استان گیلان اختصاص یافت که تاکنون 2102 واحد به بانک های عامل با رقم  876 میلیارد ریال  معرفی شده اند. و 2400 سهمیه باقی مانده ، که اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان نسبت به معرفی متقاضیان تا سقف سهمیه تخصیصی اعلام آمادگی کرده است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.