معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان در جلسه بررسی عملکرد ورزش استان کرمان گفت: حضور سرمایه گذاران در ورزش به واسطه توجه رسانه هابه عنوان اهرم تبلیغاتی یا در اصطلاح یک بازی دو سر بُرد است.

حضور سرمایه گذاران در ورزش، یک بازی دو سر بُرد استبه گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه بررسی عملکرد ورزش استان کرمان در حوزه توسعه امور ورزش با حضور روسای هیات های ورزشی، سرمایه گذاران و خیرین در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان با حضور امیررضا خادم برگزار شد.

خادم در این نشست با تاکید بر اینکه بار اصلی حوزه ورزش بر دوش هیات های ورزشی است، گفت: ورزش نیازمند حمایت مالی خیرین و حضور سرمایه گذاران و علاقه مندان است تا با توسعه هرچه بیشتر ورزش در جامعه علاوه بر ایجاد نشاط و سلامتی بتوانیم تاثیرگذاری بیشتری بر اجتماع داشته باشیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه عرصه ورزش نیازمند حضور افراد با برنامه و فعال است، تصریح کرد: در استان کرمان خوشبختانه شرایط بهتری در قیاس با گذشته بر محیط ورزش حاکم شده است و علی رغم تمام تنگناها و مشکلات مالی به نظر می رسد تحرک بیشتری در دستگاه ورزش استان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ورزش در برهه فعلی پایگاهی برای انجام فعایت های اقتصادی و عام المنفعه مطرح شده است، گفت: شرکت های تجاری، بنگاه های اقتصادی و سرمایه گذاران از ورزش به عنوان اهرم تبلیغاتی یا در اصطلاح یک بازی برد برد استفاده می کنند، چراکه ورزش به واسطه حضور رسانه ها در کانون توجهات قرار دارد و علاوه بر ایجاد منافع اقتصادی می توان موقعیت اجتماعی خوبی را برای اشخاص و سرمایه گذاران به دنبال داشته باشد.

وی افزود: طرحی را در دستور کار کمیسیون تلفیق قرار دادیم که به واسطه آن هر هزینه ای که شرکت ها و بنگاه های اقتصادی در خصوص توسعه ورزش در سطح کشور انجام می دهند به عنوان مالیات آنها حساب شود که امیدواریم در صحن علنی مجلس آینده رای لازم را به دست آورد و مصوب شود که این یک اتفاق بزرگ برای جامعه ورزش است.

در ادامه سرمایه گذاران و باشگاه داران نیز موانع و مشکلات موجود را با معاون وزیر ورزش درمیان گذاشتند و دکتر خادم در خصوص مرتفع کردن مشکلات قول مساعد داد.

***مدیریت در شرایط بحران برای ما ارزشمند است

امیررضا خادم معاون حقوقی اظهار داشت: از نیمه دوم سال گذشته به صورت مداوم و با برنامه ریزی هر هفته وضعیت ادارات ورزش و جوانان استان های مختلف کشور را با سفر به هر استان مورد ارزیابی قرار می دهم.

وی خاطرنشان کرد: هدف کلی ار برگزاری این جلسات هماهنگی، همراهی و مشارکت خانواده بزرگ ورزش و جوانان در راه رسیدن به اهداف وزارت ورزش وجوانان و حل و فصل مسائل کلیدی و تبادل نظر است. عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان با توجه و در نظر گرفتن جمیع مسائل مقبول و قابل دفاع است.

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان بیان داشت: ما اطلاع داریم که دغدغه فعلی خانواده ورزش در استان ها و شهرستان ها مسائل مالی است، همه ما می دانیم دولت با مشکلات مالی مواجه است و به همین دلیل مدیران ورزش ما در استان ها و شهرستان ها می بایست با ارتباطی که با صنایع، فرمانداران، بخشداران، شوراهای شهر و روستا و خیرین برقرا می کنند، به واسطه آنها اعتبارات و منابع مالی را از مسیرهای مختلف به ورزش تزریق کنند تا بخشی از کمبودهای منابع مالی در ورزش برطرف شود.

خادم خاطرنشان کرد: مدیریت، در حوزه ورزش وجوانان در شرایط بحرانی برای ما ارزشمند و قابل قبول است.

در ادامه این نشست دیبا کلانتری معاون مالی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان با ارائه گزارشی آخرین وضعیت ساختاری و تشکیلاتی اداره ورزش و جوانان استان کرمان را تشریح کرد.
وی گفت: دستگاه ورزش و جوانان استان کرمان دارای 248 پست مصوب و 11 پست با نام است که در این بین 85 پست در ستاد و 163 پست در شهرستان ها وجود دارد.

کلانتری تصریح کرد: در مجموع 259 پست موجود در دستگاه ورزش 133 پست با تصدی و 126 پست بلاتصدی است.

وی افزود: با برگزاری آزمون استخدامی که در 26 خرداد 91 برگزار شد، تکلیف نیمی از پست های بلاتصدی مشخص شد و 53 نفر از طریق برگزاری این آزمون جذب اداره کل ورزش و جوانان شدند.

معاون مالی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان خاطرنشان کرد: از این بین 17 نفر در رشته امور فرهنگی، 13 نفر در امور جوانان و 23 نفر در امور ورزش جذب این اداره کل شدند.

کلانتری افزود: با برگزاری این آزمون در شهرستان ها و مناطق محروم حداقل 3 پست صاحب متصدی شدند.

وی در ادامه پیرامون مسائل معیشتی و رفاهی کارکنان، کمیسیون ماده 88 و برخی دغدغه های کارکنان اداره کل ورزش و جوانان صحبت هایی را ارائه کرد.

شایان ذکر است، در این نشست که با حضور روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان های کرمان برگزار شد، حضار به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود در خصوص وضعیت ورزش و جوانان پرداختند و دکتر خادم از روسای ورزش و جوانان شهرستان ها سئوالاتی را پیرامون وضعیت ورزش و فعالیت های عمرانی انجام شده مطرح کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار