معاون امور صنعتی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: واحدهای تولیدی برای گشایش اعتبار اسنادی یوزانس شش ماهه معرفی می‌شوند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حسینی در جمع خبرنگاران با اشاره به هماهنگی وزارت صنعت با بانک مرکزی در خصوص معاملات یوزانس شش ماهه با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های بانکی افزود: این نوع تسهیلات صرفا برای واحدهای تولیدی و تامین مواد اولیه، ملزومات و قطعات تولیدی ارائه می‌شود .

وی ادامه داد: استفاده از یوزانس با هدف حمایت از تولید داخل بوده و و صرفا برای تولید کنندگانی امکان پذیر می‌باشد که اقدام به واردات مواد اولیه موردنیاز واحدهای تولیدی خود می‌کنند .

وی تاکید کرد: تسهیلات یاد شده، تجار و بازرگانانی که تامین کننده مواد اولیه مورد نیاز سایر واحدها می‌باشند را شامل نمی شود .

حسینی اظهار کرد: تامین ارز بابت موارد ذکر شده صرفا به ارزهای یورو و یوان در کشور چین، روپیه در هند و وون در کشور کره جنوبی خواهد بود .

وی با اشاره به الزامی بودن تائیدیه و مجوز وزارت صنعت برای بهره مندی از تسهیلات یوزانس گفت : متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت سفارش وزارت صنعت و بارگذاری مدارک خود، نسبت به تکمیل فرمهای مربوطه و ثبت نام نهایی اقدام کنند .

معاون امور صنعتی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی حداکثر دوره تعویق پرداخت مورد قبول را شش ماه از تاریخ معامله اسناد اعلام کرد و افزود : فروش ارز پس از رسیدن اسناد در پایان مدت مذبور به نرخ روز محاسبه خواهد شد .
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار