مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان خوزستان بر لزوم حفظ امنیت و عزت حجاج ایرانی در مراسم حج امسال تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده، اظهار کرد: حج فریضه‌ای الهی است که مورد اتفاق میان همه مسلمانان جهان است و در روایت‌های معتبر شیعیان و اهل سنت، از حج به عنوان یکی از ارکان اسلام یاد شده است.

وی افزود: با این وجود برای انجام درست فریضه حج، لوازم و مواردی نیاز است که تامین امنیت حجاج از آن جمله است و ما از آن با عنوان باز بودن راه حج یاد می‌‌کنیم یعنی در صورتی که امنیت حجاج تامین باشد، راه حج نیز باز است.

حسن‌زاده ادامه داد: باید امنیت و عزت حجاج ایرانی در حج فراهم باشد. مجموعه شرایطی به عنوان حداقل‌ها در حج برای ما مهم است که طرف سعودی باید این حداقل‌ها را تامین کند و ما اطمینان داشته باشیم که زائران ایرانی با امنیت به حج می‌روند.

وی گفت: در کنار این موارد، توافقاتی نیز در سال‌های گذشته بین ایران و عربستان جهت انجام آیین‌هایی مانند برگزاری مراسم برائت از مشرکان و برگزاری دعای کمیل، انجام شده است و برای ما مهم است که سعودی‌ها به این توافقات گذشته نیز پایبند باشند.

مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان عنوان کرد: هدف این است که حج امسال انجام شود و لازمه آن تامین حداقل‌ها و پایبندی سعودی‌ها به توافقات گذشته است.

وی افزود: امیدواریم شرایط تامین شود و اگر این موارد فراهم نشود، مسئولیت عدم تشرف حجاج ایرانی به حج امسال بر عهده سعودی‌ها خواهد بود.

برچسب ها: خوزستان ، اهواز ، حج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.