عضو انجمن صنایع غذایی آذربایجان‌شرقی با اشاره به صادرات سه میلیون تنی آرد کشور که یک میلیون تن آن از استان آذربایجان‌شرقی بوده است، تصریح کرد: در استان ما اگر بتوان مواد اولیه کارخانجات کوچک را با قیمت جهانی تامین کرد شاهد تحول اساسی در اقتصاد استان خواهیم بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ ژائله در بیست و یکمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره بر لزوم ایجاد خوشه‌های صنعتی صادراتی صنایع غذایی و تامین گندم صنوف، اذعان داشت: در تلاشیم تعداد 300 فروشگاه زنجیره‌ای غذایی استان را به سه هزار فروشگاه افزایش دهیم تا جایگاه خاصی در بازار کسب کنیم.

وی گفت: صنایع غذایی استان برای 120 هزار نفر ایجاد اشتغال مستقیم کرده و برای افزایش این میزان اشتغال به 200 هزار نفر می‌توان برنامه‌ریزی کرد.

ژائله اظهار داشت: در حال حاضر صنعت غذا فرصت مهمی برای استان به شمار می‌رود و با توجه به شرایط موجود در اشتغال و درآمدزایی و تحقق اقتصاد مقاومتی می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.

وی با بیان اینکه صنایع غذایی در سال گذشته به 60 کشور صادرات داشته که ارزش این میزان صادرات از 600 میلیون دلار بیشتر بوده است، افزود: برندهای بزرگی در عرصه صنایع غذایی در استان وجود دارند که برای 120 هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده‌اند و برای اشتغال 200 هزار نفر می توان برنامه‌ریزی کرد.‌

این فعال اقتصادی یادآور شد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود کشور می‌توان در بحث افزایش صادرات غیرنفتی، تامین نقدینگی و سرمایه در گردش صنایع از ظرفیت‌های صنایع غذایی بهره برد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.