فرماندار بناب گفت:ساختمان قدیمی حمام مهر آباد که در حال حاضر موزه مردم شناسی جنوب سهند در آن دایر هست بهمراه تجهیزات بعلت عدم نگهداری فنی و اصولی در حال تخریب و ازبین رفتن می باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ فرج الهی در بازدید از موزه مردم شناسی جنوب سهند عدم اختصاص بودجه برای تعمیر و نگهداری این موزه را عاملی بر وضعیت فعلی اعلام کرد و گفت:برای بهبود نسبی شرایط فعلی بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون ریال اعتبار نیاز است.

وی وجود نم در بنای ساختمان حمام مهر آباد را عمده ترین علت ریزش پایه های این مجموعه و آسیب دیدن تجهیزات به نمایش گذاشته شده ذکر کرد و گفت:کارشناسان سازمان میراث فرهنگی باید با علت یابی دقیق در جهت تعمیر این بنای قدیمی تلاش و شهرداری نیز قسمتی از هزینه های تعمیرات را تامین کند.

فرماندار بناب با اشاره به بازدید 1400 نفر در دو ماه گذشته از این موزه گفت:دیدن تجیزات فرسوده برای علاقه مندان میراث فرهنگی مطلوب نبوده و نشانه کم توجهی مسئولین مربوطه به آثار گذشتگان است.

فرج الهی افزود:کمبود نیروی انسانی دراداره میراث فرهنگی و گردشگری بناب را یکی دیگر از مشکلات این حوزه اعلام کرد و گفت:با توجه به وجود بیش از 160 اثر ثبتی و دو موزه مردم شناسی جنوب سهند و صفویه در بناب نیروی انسانی موجود جوابگوی نیاز های اداره نیست.

وی: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باید نسبت به استخدام نیروی انسانی اداری و نیروی یگان حفاظت برابر چارت سازمانی اقدام کند.

فرماندارهم چنین خواستار تعیین تکلیف کتب موجود در این اداره که در انبار و بدون رعایت اصول کتابداری نگهداری می شوند شد و گفت:در صورت عدم ایجاد کتابخانه تخصصی،کتب موجود برای استفاده محققان و پژوهشگران در اختیار نهاد کتابخانه های عمومی قرار خواهد گرفت.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.